Grijze Extra Vakantiedag

C1

… startend aan onze laptop. Berichtje voor volgende zondag klaargemaakt. Hierboven fragmentje uit een foto dat in het logje komt. Achtergrond: Brugge. Voorgrond: Thailand. Hoe valt de achtergrond met de voorgrond te combineren? Waarom kijkt het meisje zo ernstig? Waarom kijkt ze naar beneden? Waarom heeft ze een hoofddoekje op? Kauwt ze op iets? Mysterie, mysterie. Zondag lezen jullie er alles over.

… wandelend in de tuin. Kijken naar de kruiden in de twee vierkantemetertuin van mijn schat. Neen, geen slakken aan het werk geweest. Vorige week kochten we voor de moederdag van schoonmoeder twee volle bakken kruiden en zetten die in haar tuin. Een week later hebben slakken alles opgegeten. Maar werkelijk alles… Hier, a la casa Pannenkoek, werden korrels gestrooid om die vieze beesten weg te houden.

C2

… nog even een blik naar boven. Het is grijs weer. Eén van de catalpa’s beaamt dat. Het is grijs weer. Gaan we daarom de hele dag binnenzitten? Neen, dat gaan we niet doen. Insmeren en luieren op het terras, een frisse cocktail in de hand. Pfft neen, dat niet, maar we zien wel…

C3

… morgen weer werkdag. Hieronder nog een fragmentje van een foto die ik gisteren nam. De blik van die man illustreert hoe ik me morgen zal voelen als ik mijn boterhammen verpak om mee te nemen.

C4

… alhoewel, Pannenkoek, klaag niet. Vrijdag is het weer weekend…

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

39 reacties op Grijze Extra Vakantiedag

  1. Inge zegt:

    Ik weet niet wat je plannen vandaag zijn maar ik weet wel wat je gisteren deed 🙂 Geniet van je extra dagje!

  2. Inge zegt:

    Neen dit jaar niet, vorige twee wel… Is inderdaad erg leuk!

  3. Myrea zegt:

    Wij hebben nog een blauwe hemel met hier en daar een wit wolkje. Hou die grijze maar daar. Hier is niets te doen voor hen!

  4. Myriam zegt:

    Dat gezicht voorspelt niet veel goeds hoor 🙂

  5. bentenge zegt:

    Ik wist niet dat Thaise dames voor Anderlecht supporterden…

  6. @matroosbeek zegt:

    Wat een leuke blog ontdek ik hier. Bij deze een volger erbij!

  7. Morgaine zegt:

    Ja zie? Toch ook grijs weer daar, zei ik al tegen Billy, maar ja hij begon over wij zitten zuidelijker, ja en? whahahaha

    X

  8. Rob Alberts zegt:

    Feestdagen voor de verjaardag van Boeddha vieren ze in Cambodja.
    Maar wat er nu in Thailand speelt?

    Hebben jullie al eens koffieprut tegen de slakken gebruikt?

    Bewolkte groet,

  9. Hillechien zegt:

    ja hier ook lekker dagje vrij, druk weekend gehad met weer een turnkampioenschap van dochter, morgen ook weer werken pff nog maar anderhalve maand en dan vakantie

  10. Ik verlang naar de zon… De grijze massa mag nu wel weg!!

  11. joke_dev zegt:

    Boterhammen? Ik dacht dat jij alle dagen pannenkoeken zou eten…

  12. De Fruitberg zegt:

    Ik vond het een erg fijn week-end, het weer was niet warm, wel aangenaam droog.

    • Vrijdag waren we thuis en was het prachtig weer, de andere dagen van het weekend hebben we telkens onze neus kunnen buitensteken voor een mooie wandeling. Ook in de tuin is veel gewerkt, dus zeker geen klagen…

  13. Zo’n ramp was het weer niet hé, wat friskes maar niks om over te klagen hé 😉

  14. Merel zegt:

    Vrijdag inderdaad weer laatste dag en eentje minder werken deze week

  15. Vrijdag ben je toch vrij? Dan is het inderdaad nog maar 2 dagen werken..
    Je hebt je tijd in iedere geval goed benut en al had je dat niet gedaan? Was het je eigen schuld…

  16. Liese zegt:

    mmm ingepakte boterhammen!

Geef een reactie

