Oops!… I did it again

AAA1

Sta me toe dat ik als titel een zinsnede gebruik uit het Requiem van Giuseppe Verdi.

Er zit een reden achter, jawel. Dan moet je weten dat dit ongeveer de tiende keer is dat ik dit logje herschrijf. Al wat voorafging was té pessimistisch om te laten staan. Het is niet de eerste keer dat ik zoveel keer moet herbeginnen, vandaar de oepsaaidiedietagain.

 ¿que pasa? Thomas Pannenkoek, lichtjes van zijn melk?

Niets mee inzitten, het is een tijdelijk iets. Een mengeling van teveel hooi op m’n vork  nemen op het werk, het feit dat de zon zich te weinig laat zien, en misschien ook een heel klein beetje mijn maandstonden. Met mijn stoelgang is alles wél in orde, dank je wel voor de interesse.

Ik leg een infuus aan mijn hersenen met muziek van Axelle.

Nu breekt mijn bloempot helemaal. Muziek op de weblog van Pannenkoek? Nee, dit komt niet goed…

De CD ‘Con Solo Pensarlo’ behangt onze woonkamer met zachte deuntjes van de Vlaamse diva die het in Parijs heeft gemaakt. Volumeknop op ‘zacht’. Ja, lieve Nederlanders, Axelle Red is geen Française, maar een vuurrode Vlaamse, een eenvoudig en sympathiek Limburgs meisje dat het toch maar heeft gemaakt. En, weer een weetje over Thomas Pannenkoek, ik hoor haar graag bezig, zeker haar ‘oudere’ nummers. Ze zingt bijna uitsluitend in het Frans, maar bundelde ooit haar mooiste nummers in een Spaanse cd (steekt de cd omhoog, zodat jullie die allemaal kunnen zien). Ik zocht het titelnummer op Joetjoep, maar vond het niet terug. Jullie moeten het maar doen met ‘Sensualidad’, mooi nummer maar niet het allermooiste van de cd.

Volgende week gaan we naar traditie drie dagen richting Zeeland, even uitwaaien. Het weerbericht belooft niet veel fraais, maar daar zullen we ons eens geen snars van aantrekken, zie! Ik zal enkele dagen niet te zien zijn op WordPress, maar haal de schade wel in…

Het zal deugd doen. Ik hoop van jullie hetzelfde !

AAA1

Blogger trekt een optimistisch gezicht, en zwaait jullie een fantastische week toe. Wat mij er aan doet denken dat ik dringend wat excuses moet zoeken om volgende week zaterdag, bij het huwelijk van Marieke en haar J., niet te moeten dansen. Die éne dans op één tegel met mijn lieve freule, dat wel, maar meer hoeft dat voor mij niet te zijn. Enfin, twee dansen dan op één tegel met mijn schat. Of drie, maximum. Tenzij zij het zelf nog eens vraagt, natuurlijk, dan worden het er vier.

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

60 reacties op Oops!… I did it again

  1. Falderie zegt:

    Ik wil je humeur niet nog meer ondermijnen, maar is het niet Con Solo Pensarlo?
    Ik hoor haar muziek ook graag!

  2. @matroosbeek zegt:

    Geniet aan de overkant op Schouwen-Duiveland!

  3. tinyblogt zegt:

    Ach Axelle… Een paar (oudere) liedjes kunnen er nog mee door, maar ik vind haar verschijning en haar spreekstem allesbehalve aangenaam, en dat verpest de boel bij mij dan een beetje. Zal wel aan mij liggen.
    Geniet van je vakantie, wij zijn ook aan het aftellen.

    • ‘des gouts et des couleurs on ne discute pas’, n’est ce pas? 🙂
      Het wordt een korte vakantie voordat de hel losbarst op het werk (en bijna iedereen in vakantie gaat), maar genieten zullen we!
      Ik hoor jullie tellen tot hier!

  4. Rob Alberts zegt:

    Ik heb mooie herinneringen aan Renesse.
    De avondwandelingen in de geuren van bloeiende kamperfoelie komen weer naar boven.
    Of het onmogelijke tellen van de ravottende duinkonijnen herinner ik mij weer.

    Ik wens jullie een mooie tijd!

    Zomerse groet,

  5. joke_dev zegt:

    Geniet van een al dan niet verdiende vakantie 😂😂😂 en ik hoor liever Axelle 😢

  6. Marion zegt:

    Ik zal ze vast waarschuwen bij de grensovergang. Geniet van je vakantie!

  7. zinderen zegt:

    die CD van Axelle is mijn favoriete! fijn dat ik niet de enige ben…. hihi! veel plezier in Nederland, ik kom er ook altijd graag, goede vibes…!

  8. Liese zegt:

    Amaai muziek inderdaad! Veel plezier op reis!!!

  9. Samaja zegt:

    Veel plezier en geniet van er even tussenuit te zijn!

  10. Kathleen zegt:

    O wat een toeval! Ik heb hier (in Spanje nota bene) van de week nog “Sensualité” lopen zingen! In het Frans weliswaar, ik was zo´n grote fan van Axelle toen ik tiener-twintiger was, dat ik al haar oudere nummers zo ongeveer vanbuiten ken. Dus die Spaans versie, daar ga ik mij toch eens op moeten smijten, dat gaan ze hier vast wel appreciëren 🙂

  11. Bertie zegt:

    Axelle Red kende ik alleen van naam, ik merk nu dat ze een aparte stem heeft, sexy als de clip waarin ze zich aan- en uitkleedt ;).
    Geniet van Renesse, Zeeland is een wereldvakntieland!

  12. Nuestra Axelle que canta en español. Yo no la conozco. (Lang leve Google translate. 😉 )
    Ik heb alleen muziek van haar in het Frans en het Engels. Madammen met dat kleur van haar hebben eigenlijk mijn voorkeur (naturel uiteraard). Wie haar ooit live aan het werk zag, weet dat ze verdomd veel meer in haar mars heeft dan een gemiddeld zangeresje. Een heel straffe madam.
    Prettige vakantie. Hopelijk vraagt je freule je minstens 5 keer ter dans op die trouw. 😛

  13. Hillechien zegt:

    Fijne korte vakantie, wij over twee weekjes 😉

  14. Gelukkig is je stoelgang in orde, dan zal de rest wel meevallen. Geniet van jullie vakantie, vergeet geen rubbere laarzen en een regenjas :-). Tot snel!

    • Eindelijk een stoelgangkenner 🙂 !
      Om eerlijk te zijn, ik heb de uitspraak in mijn logje gepikt van mijn grootmoeder zaliger. Die relativeerde vaak eens een probleem met te verwijzen naar haar stoelgang die OK was.

  15. annaberg zegt:

    Een fijne uitwaaireis. Blij nog iemand te horen die niet graag danst …

  16. terrebel zegt:

    Deze dame kende ik nog niet. Dankzij jou nu wel. Geniet van de daagjes weg!

  17. Veel plezier! En dat dansen, dat vind ik ook zo ‘fijn’ *zucht*

  18. perdebytjie zegt:

    Geniet jou wegbreektydjie!

  19. Marianne zegt:

    Fijne dagen in Zeeland met hopelijk droog weer en een zonnetje 🙂

  20. Micheline zegt:

    Geniet ervan en hopelijk valt het weer mee 🙂

  21. Billy zegt:

    ik kan Axelle ook wel smaken (figuurlijk dan hé), Thomas!
    Veel plezier in Zeeland!!!

  22. A_nnick. zegt:

    E vint no me nerte, gy! Mensjes die het voor Axelle hebben, kunnen in mijn ogen nieveel verkeerd doen. 🙂
    Fyn verlof!

  23. Zalig uitwaaien! Fijn om te lezen dat het darmstelsel nog prima werkt, maar dazr twijfelde ik niet aan!

  24. Morgaine zegt:

    hahahaha ja inderdaad! Muziek hier? Yessssss ze klinkt goed! Ennuh, ik ga ervan uit dat je nu dus in Zeeland zit, en men zegt hier, dat deze de meeste zonuren kent, dus zit je vooralsnog goed. Ben heel benieuwd naar de bruidsjurk overigens, ik hou van bruidsjurken, ik hoop op een kans om er een glimps van te zien, hahaha

    heel veel plezier Thomas! En jij, jij kan vast de sterren van de hemel dansen 😉

    X

Geef een reactie

