Voeten, een extreem lange vinger, een vlucht down under, vergelijking van neuzen en nog teen en tander…

Bloggen op een laag pitje? Lukt min of meer, maar echt ‘zonder’ lukt me niet. Hoeft ook niet, want ook het hectisch gedoe op het werk is nog toegenomen, en dan heeft een mens toch iets van verstrooiing nodig.

Vorige week hadden we het huwelijksfeest van Marieke. Er hing een schaduw over de stemming, maar toch deden we met ons allen ons best om haar dag mooi te helpen maken.

AAA1

“Mijn voeten doen pijn!” zei bruid Marieke.  De schoenen vlogen opzij.  Het koppel had een zeer drukke agenda, maar onderbrak die toch voor een bezoek aan zieke oma in het AZ van Brugge.

Een paar uurtjes later op de receptie…

De ganse familie (met uitzondering van mijn moeder) Pannenkoek was aanwezig, ook de ganse familie C. (de kant van de moeder van Marieke) en een verrassend groot aantal Australiërs die er een reisje Brugge van maakten om bij het huwelijk aanwezig te zijn.

AAA1

“Dàt hapje wil ik”, zei het Australische meisje met extreem lange wijsvinger, terwijl een vriendin geamuseerd toekeek… (als het meisje met dié vinger neuspeutert, kan ze doorduwen en in één trek eens gezellig koteren in haar hersenpan!)

AAA1

“Maar…. dat was MIJN hapje, bedacht de mooie vriendin opeens, IK wou dit opeten…”

AAA1

In dat geval ga ik terug naar huis!” zei ze, and she walked down under…

AAA1

“What has she now yet déjà maintenant non plus parfait d’amour the f…?” vroeg de dame die het Engels noch het Frans machtig was, maar die toch geen vijf seconden kon zwijgen.

AAA1

“I think she lost her hapje”, zei de juffrouw met het rode kleedje die een verdienstelijke poging deed wél correct te spreken…

AAA1

Is dit geen bekende? Ja, dit is een bekende. Guess who…

AAA1

“Tiens, de bruid heeft toch niet de typische Pannenkoek-neus!”, merkte diegene op die met een camera op zijn kippenborst rondliep op de receptie.

AAA1

“In tegenstelling tot haar broer, mijn petekind”, dacht dezelfde man. Hoewel dezélfde neus is het nu ook weer niet…

AAA1

“Mokiektekirier ! Mijn schat nam even het bruidsboeket over. Als beiden niet compatibel zijn!” constateerde de man  met de Nikon vervolgens.

AAA1

Er zat een raar beest in het haar van de bruid.

AAA1Wie wou daar weer haar kleedje zien? Neen, je ziet haar gezicht niet – een beetje privacy mag wel.

Even was de familie in feeststemming, om de dag nadien opnieuw tot de orde van de dag over te gaan… Ondertussen heeft oma Pannenkoek dapper de handschoen opgenomen in de strijd tegen haar ziekte. “Ik laat me niet doen!”, zei ze me gisteren nog…

 

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

72 reacties op Voeten, een extreem lange vinger, een vlucht down under, vergelijking van neuzen en nog teen en tander…

  1. @matroosbeek zegt:

    Mooie, rake observaties die mij doen meevoelen… Met de lach en ook de traan…

  2. Falderie zegt:

    Veel sterkte en beterschap aan oma Pannenkoek!

  3. perdebytjie zegt:

    Dis nou ’n oulike vertelling van die groot dag!Jammer oor jou moeder wat nie daar was nie.Baie sterkte,Paul.

  4. Rob Alberts zegt:

    Sterkte met Oma Pannenkoek.

    Bemoedigende groet,

  5. Hier word ik even stil van: veel sterkte voor Oma Pannenkoek en de hele familie. Ik hoop dat momenten als dit huwelijk toch een zonnenstraaltje kunnen brengen …

  6. chrissebie zegt:

    Ik onthoud vooral het laatste zinnetje van Oma pannenkoek; ” ik laat me niet doen”, wat moedig van haar, respect!

  7. Samaja zegt:

    Ik vind het eigenlijk wel een mooi beest in het haar van de bruid :-). Ik vind het geweldig dat Oma Pannenkoek zoveel moed heeft. Veel sterkte voor jullie allemaal!

  8. bentenge zegt:

    Als je zo een mooie rug hebt kun je die gerust een ander toekeren. Down under gaan lijkt me wel overdreven.
    Het leven, het is me wat. Sterkte.

    • Ondertussen is ze met haar vrienden wel weer richting Australië gevlogen. Zo’n verre reis om drie dagen in België te verblijven voor een huwelijk – zelfs in mijn ogen lijkt dit me ‘raar’. In november gebeurt het kerkelijk huwelijk in Perth. Wij blijven in ons Belgenlandje…
      Dank je, wat dat laatste betreft…

  9. Christel zegt:

    ’t Is H. je jongste zoon. Zelfde vriendelijk gezicht, andere zonnebril!
    Je vrouw ziet er weeral prachtig uit! Ik heb me al vaker afgevraagd welke sport zij doet om haar slanke figuurtje te behouden. Lopen? Zwemmen…?
    Veel courage voor moeder Pannenkoek.

  10. Morgaine zegt:

    Oh wauw, een prachtige jurk! En ja privacy mag, ik had niet anders verwacht, hahaha dat was ik dus, ik hou zo van jurken, en deze is ook prachtig!

    En fijn dat oma Pannenkoek een vechtersvrouw is, dat zij snel maar weer overeind mag komen en weer van het leven kan genieten.

    X

  11. Mrs. Brubeck zegt:

    Mooi relaas en mooi dat jullie toch ook een beetje genoten hebben, desondanks de schaduw…
    Wat met de privacy van al die anderen die je ten toon stelt??

    Geniet van al de tijd met je moeder!

  12. evavertelt zegt:

    Veel sterkte voor oma pannenkoek!

  13. Myriam zegt:

    Sterkte, hopelijk beterschap xx

  14. Hillechien zegt:

    paar mooie foto’s Thomas, sterkte met oma pannekoek

  15. Marion zegt:

    Wat mooi dat je een stukje van deze mooie dag met ons deelt. Ondanks de schaduw die er is, doet de zo’n flink haar best. Gefeliciteerd én sterkte. Het leven steekt soms van uitersten aan elkaar.

  16. joke_dev zegt:

    Dappere oma, veel sterkte. En geluk voor de bruid en bruidegom met of zonder pannenkoekenneus.

  17. Menck zegt:

    Fijne, originele fotoreeks. Of waar bloggen op een laag pitje al niet goed voor is.

  18. Zo goed van oma Pannenkoek – Ik wens haar het beste….
    En het kersverse huwelijkspaar natuurlijk ook!

  19. Ondanks de schaduwkant is er geen reden om geen feest te vieren. Het zag er een mooie dag uit!

  20. Het lijkt me inderdaad erg dubbel zo’n dag. Fijn dat het toch een mooie dag is geworden. En gefeliciteerd natuurlijk.
    Veel sterkte voor oma Pannenkoek en voor jullie.

  21. Rimpelingen zegt:

    Mooi! De mensen en het blog…

  22. Marianne zegt:

    toch leuk dat je blijft bloggen al is het minder, lees je logjes graag. Ook weer zo een mooie met een vleugje humor op een prachtige belangrijke dag als deze.

  23. sandravda zegt:

    Proficiat en voor oma Pannekoek veel sterkte! Mooie foto’s van mooie mensen

  24. Prachtig vastgelegd in alle opzichten…

    En natuurlijk blijf je schrijven, het hoeft niet vaak
    als je maar blijft en alleen al voor mij toch? 😉

    Veel sterkte met alles. Liefs!

  25. Billy zegt:

    en groot gelijk heeft oma!
    Ik heb dit stukje fantasie bij de foto’s met een lach gelezen… 😉

  26. Mieke zegt:

    Dag Paul,

    Wat een verschrikkelijk nieuws hebben jullie gekregen.
    Je zal niks hebben aan mijn woorden. Maar wil jullie toch sterkte wensen.
    Ik hoop oprecht dat jullie samen nog leuke momenten hebben met jouw mama.
    Is 1 van de ergste nachtmerries van mij, mijn ma verliezen, 5 jaar geleden ben ik mijn vader verloren. Dat is iets waar ik nog steeds niet overheen ben, ben altijd een vaderskind geweest.
    Mijn taak is nu, allez taak? Iets wat ik heel graag doe. Mijn ma nog een leuke tijd bezorgen. Ga jaarlijks een paar keer op reis met haar. Gewoon om haar jong te houden. God help me dat ze niet ziek wordt. Mijn ma is 80.
    Begrijp dat het wss niet meer mogelijk zal zijn met jouw ma nu om nog op reis te gaan? Of wie weet? Lukt dat toch nog?
    Ik weet dat er niks is waarmee ik je kan troosten, misschien jullie kleinkind W?
    Zie jou in dat kleine mannetje. Precies een kopietje van jezelf. Een minipaultje 😉

    Hou jullie goed.
    Groetjes.

    Julie zijn een familie waar ik mij best zou in kunnen vinden, daarmee dat dit nieuws me ook raakt.

    • Een heel warme reactie, dank je wel.
      Waarom krijg ik de indruk dat ik ‘Mieke’ ken?

      • Mieke zegt:

        Is uiteraard mijn echte naam. Gewoon vreemd dat ik mij kan inleven. Heb dat nog met iemand die blogt. Don’t worry, ben ook erg gesteld op privacy. Zou je nimmer of nooit lastig vallen. Was eventjes je heel veel moed geven, jou en jouw gezin.
        Voel een zekere binding met mensen die “echt” zijn. Sommige blogs volg ik sporadisch, maar die van jou en die andere persoon volg ik. Heb niks met mensen die alleen stoefen….
        Groetjes

  27. Wat een leuke foto’s van de bruiloft met gepast Pannenkoekcommentaar… 😉
    Nee jongen, jij kunt niet zonder bloggen, dus groot gelijk dat je een beetje verpozing zoekt daarin!
    Mooi dat je moeder toch niet echt weg wil… afwachten maar weer dan. Hopelijk heeft ze geen pijn, maar als het goed is hoeft dat tegenwoordig ook niet meer hè.. Sterkte maar weer!

  28. tinyblogt zegt:

    Ik kom een beetje met vijgen na Pasen, ofwel bloemekes na den trouw. Stuur maar een proficiat aan het bruidspaar naar de andere kant van de wereld, zo tof dat heel dat nest is overgekomen uit Australië. ’t Zien er lieve mensen uit.
    Wat gebeurt er toch altijd met die stomme ziekte, ’t zijn altijd de goeie die het moeten ondergaan… Hoe is ’t ondertussen met haar, ik lees dat ze thuis is? Lukt het een beetje, qua verzorging en pijn? Zo te lezen is haar mentale toestand nog goed, onder de omstandigheden…

  29. DjeauOui zegt:

    Je kan me als geen ander laten lachen. Veel moed in deze moeilijke dagen, Pannekoeke!

  30. Flavie zegt:

    Gelezen met een glimlach…

  31. beaunino zegt:

    Heb het gelezen van je moeder. Wat spijtig. Ik hoop dat ze maar lang redelijk pijnvrij mag blijven en dat jullie nog maar heel veel mooie herinneringen mogen maken.

    Wat een mooie bruid, mooie foto’s!!

Geef een reactie

