Geen internet meer…

AAA1

Binnenkort verjaart mijn lieve deerne. Een dikke twee weken terug deden we in Zeeland bij wijze van voorspel een leuk restaurantje aan waarin we de maaltijd hebben verorberd die je hierboven ziet op de foto.

Hééééél lekker, zo’n kreeftje. De ober raadde een wijntje aan uit Zeeland wat ietsje minder aan te raden is. Het ziet er niet alleen uit als pis, het smaakt ook niet bijzonder. Maar bon, waar klagen we over? Het was een zeer romantisch etentje, en daar ging het om.

Woensdagavond kwam ik thuis en wou ik nog vlug iets opzoeken op het Internet. Ik vroeg me namelijk af hoe een olifant zichzelf schoon veegt na een grote boodschap, en Google zou hierop het antwoord leveren. Het is te zeggen: ik wou iets anders opzoeken, maar sla me dood wat dit ook weer was.

Mijn pc werkte perfect, maar de WIFI liet het afweten. Heb ik nog voorgehad. Even de modem resetten, en het probleem was opgelost. Deze keer niet. Dan maar de klantendienst van Telenet opgebeld. Zes keer geprobeerd, nooit gelukt. Verdikke toch – morgen opnieuw proberen.

Donderdagavond dan. Mijn telefoon in de hand terwijl ik op mijn gat zat op het laminaat van de kamer waar de modem geen teken van leven meer gaf.

“Mijnheer, goeienavond!” zei een stem met Nederlandse tongval.
“Ah, mijnheer, ben ik in Nederland terechtgekomen dan?” probeerde ik de tongval na te bootsen. Vlamingen doen dit wel vaker, is een grappige sport en de persoon aan de andere kant van de lijn voelt zich dan beter op zijn gemak. Jammer dat Nederlanders niet vaker een Vlaamse tongval proberen na te doen.

“Jawel mijnheer, maar ik werk voor Telenet, wat kan ik voor je doen?”

Volgde een hele uitleg waarbij de man vanop afstand probeerde het euvel te herstellen. Tussenin via een losse babbel allerlei nevenproducten proberend aan te smeren te verkopen.

Ook een leuke oefening. Vroeg hij bijvoorbeeld: “Mijnheer, hoeveel betaal je momenteel voor je mobiele telefonie?”, waarop ik: “Interessante vraag, mijnheer, hoeveel betaal jij dan wel misschien?”. Hij dan: “Gek dat je me dit vraagt, mijnheer, niemand vroeg me dit voordien!”. En ik: “Nu maak je me nog meer benieuwd”. Hij: “Ongeveer vijftig Euro per maand, mijnheer, maar ik ben nogal verslaafd aan mijn GSM”. Waarop ik: “Mijn gsm-provider is Mobile Vikings, kan ik jou plezieren met hun contactgegevens?”. Hij opnieuw: “Maar neen, mijnheer, het was eigenlijk de bedoeling dat ik jou…”. Ik tenslotte: “Mag ik eerst eens mijn neus snuiten, mijnheer, het is nogal dringend…”.

Tot daar het leuke.

“Mijnheer, het zal me niet lukken, hoor, het spijt me heel erg. Ik zal een technieker moeten sturen. Blijkt dat het probleem bij Telenet zit, betaal je niks. Ligt het probleem bij jou, dan betaal je 85 Euro voor het eerste halfuur en 25 Euro voor elk volgend kwartier.”

“Mijnheer, heb ik je goed begrepen? Dus een uurtje werk kost 135 Euro?”

“Ja, sorry, mijnheer, maar het is nu éénmaal zo, zal ik iemand sturen?”

“Zijn er andere opties, dan?”

“Neen, mijnheer, tenzij je het zelf kunt verhelpen…”

“Even kijken, mijnheer, lukt het voor jou morgen tussen half één en zes uur ’s avonds?”

“Kun je dit uur niet een klein beetje meer preciseren?”

“Neen, het spijt me, mijnheer…”

Ik was vastbesloten mijn abonnement bij Telenet op te zeggen. Twee dagen zonder Internet, zo’n gebrekkige en dure service, dit bedrijf kon voor mijn part de pot op en de boom in.

Tot de technieker vrijdagmiddag half één precies voor mijn deur stond. Hij bekeek de hele toestand en zei: “Mijnheer, best dat ik eens langskom, want dit hele boeltje is verouderd. Een beetje geduld, ik zal je hele installatie vernieuwen, en het kost je geen Euro…”

Een nieuwe modem, een nieuwe digicorder, nieuwe kabels,… en helemaal gratis en met de glimlach.

Weet je wat? Zoiets apprecieer ik…

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

49 reacties op Geen internet meer…

  1. tinyblogt zegt:

    Dat had ik je ook kunnen vertellen in de eerste twee minuten van dat telefoongesprek. Vraag 1: Hoe oud is uw modem? Vraag 2: Da’s normaal dat u dat niet weet mijnheer, hoe ziet hij eruit? Doe eens een beschrijving en laat het stof achterwege.
    Ah mijnheer, die is verouderd, we zullen die gratis bij u komen vervangen. Er is een technieker in de buurt, mag die over een half uur langskomen?
    Klaar.
    Zo is het gebeurd toen ik bij een klant zat en mijnheer Telenet aan de lijn had. 🙂

    • Het hangt er allemaal een beetje vanaf wie je aan de telefoon hebt bij Telenet. De technieker had veel meer werk dan hij had ingeschat, en kon niet wachten tot de nieuwe digicorder was uitgetest. Bleek dat opnames later dan de volgende dag niet meer werkten. Eerste telefoontje dat ik pleegde: “Ja, mijnheer, als het vroeger werkte zal het nu ook wel werken, hé. Kijk eens alle kabels na, en bel terug mocht het nog niet werken.” Tweede telefoontje: “Vervelend, mijnheer. Maar weet je wat? We gaan samen eens alles overlopen. Druk eens op… Na vijf minuten werkte het weer als voordien…”

  2. @matroosbeek zegt:

    Altijd lastig… Ik denk dat menig mens deze ergernis herkent… Gelukkig eind goed al goed. En nu houden zo.

  3. Myrea zegt:

    Blij voor jou dat het allemaal in orde is gekomen. Wij zijn bij Telenet weggegaan, enkel en alleen maar om de klantenservice. Echt een werkpunt voor Telenet…

  4. Samaja zegt:

    Ik heb er zowel al behulpzame mensen aan de lijn gehad als irritante verkopers die niet luisteren en je vanalles proberen aan te smeren! Daar heb ik een gloeiende hekel aan! Al bij al kan ik nog niet klagen van de service bij Telenet.

  5. bentenge zegt:

    Tiens, dat doet me er aan denken, onze digibox valt regelmatig uit. tijd voor vernieuwing denk ik. Die staat er immers ook wel al “even”.

  6. Rob Alberts zegt:

    Meestal krijg ik vragen en opdrachten die ik moet beantwoorden en uitvoeren.
    Vreemd want ik betaal juist voor die service dat een ander het probleem oplost.

    Maar alles werkt nu weer bij jou?

    Zomerse groet,

  7. 135 euro per uur, dat is vlot verdiend 🙂 Ik zit zelf bij Proximus, en over hun service heb ik eigenlijk niet te klagen. Het enige dat echt vervelend is, is dat ze je om de zoveel tijd opbellen om een mobiel abonnement aan te smeren, grrrr 😦

    Zomerse zondagsgroet,
    J. Braker

  8. perdebytjie zegt:

    Hehe,orals dieselfde probleme!Lekker gelees hier,Paul.

  9. Marion zegt:

    Zet mij één uur in een Vlaamsche kroeg en ik lul alsof ik nooit anders gedaan heb😊 Maar uh, geluk bij een ongeluk dat Telenet. Net opgelost!

  10. Goeie service, dat toch wel uiteindelijk!
    Ohhh 2 dagen zonder internet, gelukkig heb ik het ook op mijn telefoon, weliswaar nog niet zo lang hoor.. En het Vlaams gaat mij best goed af, als ik je tegenkom gaan we gewoon jouw taal praten hoor 😉😉😉
    Fijne zondag!

  11. Joke zegt:

    da’s van het ene uiterste in het andere

  12. chrissebie zegt:

    Dat is inderdaad een goeie service, best dat het zo is afgelopen!

  13. joke_dev zegt:

    Je kan er iets mee aan de hand hebben, weet waarover ik spreek. Herken je situatie 😀

  14. Marianne zegt:

    Jij binnenkort geen internet en ik weinig computer door vast lopen 😉
    Maar mijn reactie is wel gelukt 😀

  15. Menck zegt:

    135 euro per uur? Schande. Daar moet ik gedomme anderhalf uur voor werken. 😉
    Anyway, je zit weer helemaal in het nieuw. All’s well that ends well.

  16. terrebel zegt:

    Wat een geweldige dienstverlening!

  17. Billy zegt:

    en nu maak je nog reclame voor Telenet ook dus?

    😛

  18. Die Nederlandse tongval-medewerker heeft toch ‘iets’ Vlaams gezegd … ‘technieker’. Dat zegt geen hond in Nederland, daar is het een ‘technicus’. En als je dit kunt lezen Mijnheer Thomas dan werkt je modem ook vandaag … 🙂 Carpe Diem.

  19. sandravda zegt:

    Wij zitten bij Proximus en hebben ook al veel problemen gehad, zelfs al getwijfeld om naar Telenet over te stappen.

    • Ik denk dat het overal wel iets is, en dat de ziekte om de consument constant zaken ‘aan te smeren’ in de hele sector een vuile ziekte geworden is.
      Uiteindelijk zijn we wel tevreden van de regeling, maar we blijven ervan overtuigd dat we veel te veel betalen voor ons combi-abonnement (internet, televisie, telefoon). Maandelijks downloaden we nog een 5% van wat we kunnen – een ‘lager’ abonnement bestaat niet.

      • sandravda zegt:

        Ja we zijn niet overgestapt omdat we ook denken dat het overal wel iets is. Maar soms kunnen ze toch zo onvriendelijk tot zelfs onbeschoft zijn, natuurlijk zijn er anderen die dan weer heel vriendelijk en behulpzaam zijn

  20. Flavie zegt:

    Gelukkig is het goed afgelopen en voor niks… allee voor geen euro’s 🙂

  21. Morgaine zegt:

    Ja sommige providers kunnen er wat van, ik ben blij met onze Hollandse KPN, tot nu toe, al tig keer problemen opgelost, nieuwe modems gewoon neer gezet of tv ontvangers, whatever, en ooit zijn ze dus bijna 2 dagen lang bezig geweest, en nul euro… service!

    X

Geef een reactie

