De Thomas Pannenkoek Reisfotochallenge 2016 – aflevering 28

D Antalya

Als we vakantie nemen naar een Zuiderse bestemming en er is een haventje in de buurt, zullen we eerst en vooral zoeken naar een excursie waarbij we minstens een halve dag op zee kunnen doorbrengen. Mogelijkheden meestal zat, vaak op bootjes die een vroeger leven hebben gehad als vissersboot maar waarvan de eigenaren hebben ondervonden dat toerisme meer opbrengt dan visvangst.

Gewoon het gevoel op zee te dobberen vind ik fantastisch. De weidse horizonten die je ziet zijn een onbetaalbaar fenomeen, moeilijk op foto vast te leggen. Toch niet op de manier waarop je het ervaart. Voor een schappelijke prijs zit je op de eerste rij van de mooiste show ter wereld.

Wat ik altijd heel tof vind, is het multiculturele aspect van zo’n vaart. Er zitten toeristen op zo’n boot van alle nationaliteiten. Allemaal mensen die het tof vinden om zo’n boottocht te maken.

Vaak wordt je dan een borrel of een glaasje aangeboden. Vocht die de romantiek en de filosofische gedachten van een mens als Thomas Pannenkoek extra aanwakkeren.

De kleren van de passagiers vallen letterlijk af tot op het badpak, en mensen verbranden terwijl je er op staat te kijken ). Tussenin een plons on het water en รฉรฉn of meerdere anekdotes van de kapitein van het schip.

De foto werd genomen in 1990, 26 jaar geleden dus. Het meisje schatte ik toen op twintig, de jongen op 23. Zij moet ondertussen dus 46 zijn, en hij 49. Wat zou van hen geworden zijn? Zijn ze nog samen? Zo ja, hebben ze kinderen? Heeft zij haar figuurtje behouden, en hij zijn zwarte lokken?

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

65 reacties op De Thomas Pannenkoek Reisfotochallenge 2016 – aflevering 28

  1. Jaixy zegt:

    Ik vind het altijd zo leuk dat je mensen fotografeert en er dan toch een verhaal bij verzint, een gevoel beschrijft, en dan afvraagt hoe het nu met ze gaat…
    Want ik vraag het mij ook af… Hoe zou het nu met ze zijn? En hoe gelukkig zijn ze?

  2. Samaja zegt:

    Ik volg je compleet wat boottochtjes betreft, ik doe ook niets liever op vakantie!

  3. chrissebie zegt:

    Wie weet vragen zij zich dat ook af, wat er met die rare meneer van op die boot indertijd,, geworden is.

  4. bentenge zegt:

    Interessant, maar persoonlijk had hij beter naast haar gezeten (aan haar linkse kant uiteraard), want die heuvels in de verte zijn minstens zo interessant ๐Ÿ™‚

  5. joke_dev zegt:

    Olijvenboer met een dikke pens en zij een Italiaanse matrone.

  6. Mrs. Brubeck zegt:

    Mooie bedenkingen, mochten wij geld teveel hebben, dan had B al lang een zeilbootje gekocht. ‘T zal helaas een droom blijven vrees ik… ๐Ÿ™‚

    • Mohowzeg! Dit zou nochtans hรฉt moment zijn om eens kennis te maken met de Pannenkoeken :). Die uitnodiging zouden we niet links laten liggen. Willen jullie vanavond nog eens jullie geld tellen? Misschien heb je toch meer dan gedacht… En zo niet, heeft die werkgever van jou er misschien wel in overvloed :).

  7. Koen zegt:

    Hun ruzie begon al op de boot. Zelfs al iets eerder. Hij, op z’n p*k getrapt omdat zij zo nodig haar blouse en short uittrok en zogenaamd niet in de gaten had dat ze werd gefotografeerd. Zij pissed omdat hij niet wilde vertellen waar hij de avond daarvoor bleef, haar alleen achterlatend op een kamertje in een pension. Zij wilde eerst niet mee. Hij dwong haar. Dan volgt de vraag … wel bij elkaar zitten of niet? Een compromis … in de buurt van elkaar maar niet aan elkaar … zonder ook maar รฉรฉn woord te zeggen …

    • Ik dacht al jou herkend te hebben op die boot. Naast me zat mijn schat, tegenover mij zat Isabelle. Jij had de dag voorzien mosselen gegeten die slecht waren bevallen. Man, jouw winden roken verschrikkelijk :(. Straf dat je ze zelfs durfde lossen!
      Zij zat niet alleen op dat kamertje van haar pension. Neen, nadat hij zonder iets te zeggen het uitgaansleven was ingestapt, is ze iets gaan eten met die Marokkaanse gigolo, die toevallig ook alleen op zijn kamertje zat wegens geen werk die avond. Ze hebben niks ‘verkeerd’ gedaan, neen, enkele een paar spelletjes kaart gespeeld, waarbij ze heeft bewezen dat je vrouwen nooit mag onderschatten. Hij vergokte zelfs het gouden uurwerk dat hij geรซrfd had van zijn grootvader Adnan. Nadien heeft zich opgehangen aan een haak in de kelder. De eigenaar van het pension kon daar bezwaarlijk mee lachen, want hij had de haak nodig voor het ophangen van zijn Iberiaanse hammen.
      En ja, wat je vraag betreft, zij wou inderdaad een eindje niet naast hem zitten, want de handdoek was kloddernat na een zwempartijtje. Op een natte handdoek zitten is niet gezond, zo wordt altijd beweerd.

  8. Morgaine zegt:

    Een prachtig verhaal, ik ben ook gek op varen, maar helaas ben ik de enige in de familie zover, nu wilde ik aan de Costa Brava ook gaan varen, maar het is er niet van gekomen, zoiets als, samen uit, samen thuis, net als musea, die heb ik ook niet gezien, nee, volgende keer ga ik maar alleen denk ik, zodat ik ook heerlijk kan verbranden, een duik kan nemen en wie weet…. ๐Ÿ˜‰

    X

  9. Eilish zegt:

    Je bent mis hoor. 26 jaar geleden was ik bijna 21! Ik was op huwelijksreis en er zat een fameus haar in de boter. En ja, ik heb mijn figuur nog, al zijn de kilo’s nu een beetje anders verdeeld.
    Mijn dochter draagt nu de bikini ๐Ÿ™‚

  10. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Schitterende (dwaal) gedachten in de reacties.

  11. Marianne zegt:

    Heerlijke gedachten over water, zee en bootje. Kan helemaal mee dromen is dit reisverslagje ๐Ÿ™‚ Was je het zelf niet met je vrouw op die foto en dat niet wilt vertellen ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ˜‰

  12. Menck zegt:

    Naar verluidt draagt zij nu een burka en heeft hij zich aangesloten bij IS. Samen hebben ze een rubberbootje gekocht dat zichzelf opblaast.

  13. sandravda zegt:

    Wat een fantasie hebben jullie toch allemaal! In ieder geval weer een blogje om van te genieten!

    n

  14. perdebytjie zegt:

    Daardie verhouding het nรชrens gegaan nie!Mens kan duidelik sien hulle het pas ’n groot geveg gehad.Die mannetjie gluur haar aan en sy gluur terug.๐Ÿ˜๐Ÿ˜

  15. liebest zegt:

    Ben blij dat ik het reactie luikje heb opengeklikt.. ik had niks te vertellen.. maar deze lezen.. maakt de post echt af !

  16. Hillechien zegt:

    Hahaha heerlijk om hier te komen en die reacties te lezen

  17. @matroosbeek zegt:

    ๐Ÿšข๐Ÿ–Heerlijk zomerse lectuur!

  18. Oh ja, ik ben er dol op. Boottochten zijn altijd leuk, behalve die tochten op die herrie-boten, daar ga ik echt niet op..
    Terugblik uit een mijn vorige leven: https://geldorpjes.wordpress.com/2011/10/18/feestboten/

  19. Sabine zegt:

    Oh ja heerlijk ronddobberen op zee of op een meer. Op elk water eigenlijk vind ik het geweldig. Leuk om te bedenken wat er van de twee zou zijn geworden.

  20. essa zegt:

    Ik was er inderdaad 20, hij was er 24. Samen hebben we 3 kinderen. Ik heb mijn figuurtje behouden, hij heeft zijn lokken verloren. Vorig jaar liet hij me als een donderslag bij heldere hemel “zitten”. De liefde was blijkbaar op.

  21. Billy zegt:

    ik maak ook graag zo’n boottochtje op reis
    Toen wij eens vanaf Ibiza de overtocht maakten naar Formentera verloor een toeriste haar rugzak in het water. Gelukkig had de kapitein er geen bezwaar in om mits een ommetoertje haar bezit weer op te pikken…

  22. Rob Alberts zegt:

    Met alle reacties is een oneindige tv serie te schrijven …….

    Vrolijke groet,

Geef een reactie

