“En, juffrouw, heb je zin om de postzegelverzameling van H. te zien?”

AAA1

We hebben ons een nieuwe salon gekocht. Een ‘zotte goeste’ tijdens de voorbije solden van juli.

De oude zetels vertoefden zo’n twaalf jaar bij ons. Ze dienden onder andere voor het ontvangen van de verschillende kandidaat-schoondochters die onze zonen meebrachten. De meisjes hun ingangsexamen, met andere woorden. Onze oudste had niet de reputatie om er veel mee te brengen naar huis, onze jongste toch wel ietsje meer.

We hadden een driezit en een tweezit. Ik zie onze twee schoondochters nog binnenkomen, heel aarzelend, samen met onze T. en H. Heel braaf zetten ze zich in de breedste sofa. Onze twee zonen gingen er telkens heel dicht bij zitten, om hen te beschermen tegen hetgeen ‘papa’ zou uitkramen. Dat ‘mama’ geen rare dingen zou vertellen of vragen, dat wisten ze wel zeker.

Toegegeven, het was een onwennige situatie, zowel voor hen als voor onszelf. Maar ik denk dat het voor hen al bij al nog meeviel. Onze zonen keken wel streng in mijn richting om te voorkomen dat ik het zou hebben over hun flatulentie of zo. Heb ik misschien ook gedaan toen, speciaal om hen te teasen, maar vandaag zijn onze twee gasten nog steeds gelukkig getrouwd, laat het zo gerust blijven.

Die breedste zetel was nog in prima staat, de smalste (waar R. en ikzelf elke avond samen, dicht bij elkaar zitten praten, lezen, TV kijken, een glaasje drinken,…) begon te blinken van de slijtage.

Tijd voor verandering, dus. Jammer, want we vonden het een mooi bankstel.

Grappig dat we in de solden een bijna identiek stel vonden, zowel qua kleur, uitvoering, zitgemak,…  Besteld in juli, verwachte levering november.

‘Geen probleem’, vonden we, want we zakten er nog niet door. Tot we woensdag een telefoontje kregen van de winkel dat de zetels leveringsklaar stonden.

“Oei, mevrouw, is het al november?” vroeg ik gemaakt verrast.

“November, mijnheer, neen toch, hoe kom je erbij?”

“Ewel, jullie hadden toch verteld dat de levering in november zou gebeuren?”

En dus moesten we maar zien dat we het oude bankstel zo vlug mogelijk kwijt raakten. Meegeven met de levering vond ik geen optie, want de gangsters die mensen vroegen honderd Euro om de oude zetels te recycleren. Zijn ze op hun tuit gevallen?

Een advertentie op Kapaza, waarbij we het stel gratis aanboden om af te halen, had meteen succes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

64 reacties op “En, juffrouw, heb je zin om de postzegelverzameling van H. te zien?”

  1. Jaixy zegt:

    Onwijs veel zitplezier op de nieuwr sofa!!
    En inderdaad gratis af te halen, maak je mensen blij.
    Wij doen dat ook.
    Op moment dar wij het niet meer nodig hebben, geven we het graag weg

  2. @matroosbeek zegt:

    Ik wens jullie evenveel goede momenten en ontmoetingen op de nieuwe sofa!

  3. chrissebie zegt:

    Tof, geniet van de nieuwe zetels! Om ze langer niieuw te houden, kunnen jullie uiteraard nog wachten tot november om er effectief te gaan in zitten! 😉

  4. joke_dev zegt:

    Naar de Weba in Deinze geweest? Of was het Gent 😂?

  5. Marion zegt:

    Poeh, ik zou ook peentjes zweten om bij de heer P. op audiëntie te moeten komen zeg. Respect voor de dames. En de zonen. En de zonen. Geniet van de niet zetels!

  6. Eilish zegt:

    Hier dezelfde ervaring met bankstellen, de ene zetel versleten, de andere nog bijna als nieuw. Wij lieten de kringwinkel komen om de nog goeie 3-zit op te laden. De tweezit leverde ik eigenhandig af op het containerpark en de éénzit staat met een hoes erover in de erker van mijn keuken wat een heerlijk zitje maakt in de ochtendzon.
    Veel zetelplezier!

  7. Rob Alberts zegt:

    Veel plezier met de nieuwe inrichting.
    Zijn de oude zitstellen nog te volgen.

    Vrolijke groet,

  8. Evelyne Vergote zegt:

    Heerlijk geschreven! Veel plezier met jullie nieuwe salon 😉

  9. Menck zegt:

    Great minds think alike: wij kochten vorige maand ook een nieuw bankstel (3-zit + 2,5-zit), levering in november. Alleen is het niet zo dat onze aankoop al geleverd werd. (Toeme, da’s snel, oerechance, jullie.)

  10. Morgaine zegt:

    Oh wauw, dat hoor je zelden of lees je zelden, nieuwe zetels die maanden eerder worden geleverd, meestal is het andersom, hahahaha

    Ja, de herinneringen, maar wat was ik blij toen ik mijn oude bankstel weg kon doen destijds, echt van het balkon af kon flikkeren samen met mijn nicht trouwens, dat was zo symbolisch heerlijk. Gij snapt al, dat mijn herinneringen ietwat anders waren, hahaha Ik vind de jouwe mooier!

    X

  11. Nog veel babbelgenot op de nieuwe sofa! Ja.. Op kapaza iets gratis zetten, je geraakt er nog je lelijkste str. Aan kwijt bij wijze van spreken!

  12. Villasappho zegt:

    Ja en hoe zit ‘ie?
    Ik heb 2 vaders moet je nagaan hoe ik op die bank zat;)

  13. Marianne zegt:

    De nieuwe zetels zullen inmiddels al ingewijd zijn door de heer Pannenkoek en zijn schone dame 🙂 Veel zetelplezier, al hebben de oude hun nieuwe stekje gevonden die weer een nieuwe history zullen gaan kennen.

    Herkenbaar dat Papa de dames keurt, al is het met een grap hier grol daar. Deed mijn man ook en ikzelf zweeg om extra voelsprieten uit te zetten die uitstekend werken 😉

  14. Je goede daad weer gedaan door dat bankstel weg te geven! Je bent een goeierd!
    En heel veel plezier van en met en op je nieuwe ‘salon’. 🙂

  15. Samaja zegt:

    Oh, die eerste kennismaking met de schoonouders, dat vergeet je nooit meer! Leuk om te lezen hoe dat er bij jullie thuis aan toeging :-). Ik wens je alvast veel relax plezier met de nieuwe zetel!

  16. Veel plezier met jullie nieuwe zetels!

  17. beaunino zegt:

    Net wat Jaixy zegt, ook andere mensen weer blij gemaakt. Dat het zich maar snel lekker naar jullie derrières zal vormen dan maar?!

  18. Kathleen zegt:

    We gaan de onze over een paar jaar ook moeten vervangen, denk ik. Maar ik vind het toch moeilijk, er hangen zoveel herinneringen aan vast…

  19. De Fruitberg zegt:

    Zeg jij nu dat je je schoondochters hebt getest in de sofa? Of lees ik dat verkeerd 😀

  20. sandravda zegt:

    Ik weet nog hoe mijn familie destijds mijn man op de rooster legde, dus ik kan het me het tafereel perfect inbeelden 🙂

  21. Conny zegt:

    Ik benijd je: iedere avond dicht bij elkaar op de 2-zits zetel! Mijn ventje is nu voor 5 weken op zee en ik zit hele dagen alleen op de 3-zits….

  22. Bij ons vroegen de gangsters zelf 121€ om het oude mee terug te nemen! Ook duidelijk op hun t*** gevallen 😉

  23. Billy zegt:

    geniet van jullie nieuwe zitcomfort!

  24. annaberg zegt:

    Geweldig. Ik wil ook nieuwe zetels …

  25. Ha, ik moest even nadenkt om titel en stukje te koppelen. Tijd dat het weekend is geloof ik.

    Ik wil ook een nieuwe zetel, maar ik ga wachten tot de kleinste zindelijk is of 12 jaar is of zo 😉
    Kinderen en bankstellen en salontafels, neen geen goede combinatie!

  26. Flavie zegt:

    Amai, dan hadden jullie geluk!! Meestal moet je langer wachten 🙂

Geef een reactie

