Laatste loodjes

AAA1

Vrijdag kwam een Chinees aan mijn voordeur bellen. “Mijnheer,” zo vroeg hij in het Mandarijns, “mag ik even in je compostbak kijken?”

“Natuurlijk, man,” antwoordde ik hem met een vlekkeloos Shanghai accent, “ik til het deksel voor je op. Neem gerust een kijkje, proef eens en neem wat inhoud mee in je binnenzak, als je iets wil voor onderweg.” Hij keek eens diep in de bak, roerde erin met zijn neus, knikte tevreden en zette nadien zijn wandeling verder. Op blote voeten en met twee dingetjes in zijn oren geplugd, waaruit waarschijnlijk muziek kwam. Welke muziek heb ik hem niet gevraagd, omdat het me ook geen centimeter interesseerde.

Wat heeft die Chinees met laatste loodjes te maken? Niks.

Zoals het de laatste tien jaar altijd het geval was, hebben we ons verlof gespaard tot het eind van de zomer. Zowat 90% van de Belgen heeft zijn vakantie al gehad. Dat is heel goed merkbaar aan het werkverkeer ’s morgens. Veel drukker opnieuw, inderdaad.

Nog een paar werkdagen en het is aan ons. Mijn ‘werkplaats’ is er al op voorbereid. Als een gek werkte ik achterstallige dossiers af. Elke ochtend een halfuur tot een uur vroeger begonnen, ’s avonds wat later de deur achter me dichtgetrokken. Clean desk, nu. Een beetje onwennig gevoel. Thuis werd de haag rondom geschoren (ongeveer tachtig strekkende meeter. Neem van mij aan: een serieuze klus voor een amateur-tuinier). Hier en daar wat opgeruimd binnenhuis, we zijn er bijna klaar voor.

Bijna, nog een paar werkdagen te gaan…

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

67 reacties op Laatste loodjes

  1. Myriam zegt:

    Die laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar vakantie doet dan dubbel en dik deugd.

  2. Hillechien zegt:

    Ja die laatste loodjes wegen zwaar maar de beloning zal rijkelijk zijn 😉

  3. Falderie zegt:

    Ik heb mijn vakantie net achter de rug… Terug beginnen pikt een beetje 🙂
    Geniet ervan!

  4. @matroosbeek zegt:

    Mooie vooruitzichten. Ik wens jullie alvast een heerlijke vakantie!

  5. Kathleen zegt:

    Geniet ervan 🙂 Ben benieuwd naar je verhalen achteraf!

  6. zinderen zegt:

    succes met die laatste loodjes… gelukkige dat jij die chinees wandelen hebt gestuurd, daar zat toch een vies luchtje aan…

  7. nannonblog zegt:

    Fijne vakantie kan het zijn dat de bestemming China is?

  8. Rimpelingen zegt:

    Wij zijn er net aan bezig. Geniet van je vakantie!

  9. willy zegt:

    leuk geschreven Thomas

    en leuke vooruitzichten.

    prettige vakantie

  10. Morgaine zegt:

    Toen ik nog nar school moest, deed mijn moeder dat altijd al, als laatste op vakantie gaan, want zei ze altijd… daarna is iedereen al geweest, komt terug en jij hebt nog iets om naar uit te kijken, hahahaha

    Weer later, ging ze ook wel buiten schooltijden, voor en na seizoen, goedkoper, en ja dat heb ik later ook gedaan met mijn ex man toen dat nog kon. 😉 Geniet van de voorpret, die loodjes komen vanzelf goed!

    Fijne vakantie!

    X

  11. Rob Alberts zegt:

    Op voorhand wens ik jullie heel veel plezier.

    Vrolijke vakantiegroet,

  12. Marion zegt:

    Ja, die verrekte laatste stukken lood. Maar werp gerust wat van dat edelmetaal bij een collega op het bureau. Je kan niet in je eentje het paard naar huis trekken. Ik wens je alvast een hele hele hele fijne vakantie!

    • Probleem is dat de personeelsbezetting overal zodanig mager is geworden, en anderzijds elk zijn ‘specialiteit’ heeft, dat enkel ikzelf mijn edelmetaal kan behandelen…
      Desalniettemin zal ik met plezier het werk voor drie weken stilleggen!

      • Marion zegt:

        Dat is ook zo…. dat is ook zo…. en ik ken het als geen ander. Denk dat ik anderen wil behoeden voor wat mij overkomen is tijdens mijn burn out. Hou jezelf in de gaten. Maar eerst lekker vakantie. Succes 🙂

  13. Menck zegt:

    Dat ziet er goed uit, mijn beste. Ik wens je nu al een fantastische vakantie. Zelf moet ik nog ‘even’ wachten (tot de winter).
    P.S.: Te onzent was het een Koreaan die de compostbakken aan een inspectie onderwierp. Gek.

  14. Myrea zegt:

    Ik wist helemaal niet dat jij zo welbespraakt was in vreemde talen! Wat een talent.
    Geniet nog van die laatste werkdagen, want voor je het weet zijn ze om en moet je weer op vakantie!

  15. Jaixy zegt:

    Bijna vakantie. Laatste loodjes wegen inderdaad vaak het zwaarste….
    Je bent er dan zo aan toe

  16. Marianne zegt:

    De laatste loodjes zijn altijd zwaar, al beloven ze een mooi vooruitzicht, het kan wel stressvol zijn. Wens jullie een pracht vakantie toe.met heel veel plezier 🙂

  17. We zijn alweer een week terug, dit keer zijn we gelijk gegaan. Ik wens je een fijne vakantie, met vast weer een heleboel mooie logjes !!

  18. beaunino zegt:

    Fijn dat de vakantie door kan gaan. Je mag mijn B&D wel lenen voor de heg hoor. Gaat als een razende;)

  19. Eilish zegt:

    Ik heb mijn vakantie ook al gehad maar brei er morgen en overmorgen nog een tweedaagse aan samen met mijn jongste dochter. Heel dicht bij huis toch nog even weg zijn. Zon (hopelijk), zee, en fietsen in Noord Bevoland.
    Ik hoop dat jullie ook met bakken kunnen genieten!

  20. Zalig! Ik neem ook het liefst vanal conge op het einde. Iedereen uitzwaaien die het al gehad heeft. Veel plezier in je verlof!

  21. perdebytjie zegt:

    Geniet dit,Paul en bring baie stories terug!

  22. Altijd even lastig hè, die laatste dagen!
    Wens je in ieder geval een rustige vakantie toe!

  23. joke_dev zegt:

    En de pmd laten ophalen door de chinees…

  24. tinyblogt zegt:

    Ik lees mee, reageer weinig, want ben zelf nog op vakantie! Veel plezier, zoals gewoonlijk zullen jullie wel weer genieten met volle teugen.

  25. Ik kijk al op naar de berg die ik ga vinden…..maar onze vakantie is al geweldig geweest….Geniet van jullie vakantie en ik duim voor een clean desk bij terugkomst…

  26. terrebel zegt:

    Gaat de compostbak mee op vakantie? Veel plezier!

  27. sandravda zegt:

    Veel plezier met je vakantie! Wij moeten nog wachten tot september… dat duurt wel erg lang als je iedereen ziet vertrekken…

  28. Flavie zegt:

    Geniet van jullie verlof!

Geef een reactie

