De Malaga-Saga – Voeten terug op de grond…

Vandaag, beste lezer, zet ik een symbolische taart op mijn weblog met 58 kaarsjes op. Jullie nemen er zoveel stukken van als je wil, als ik maar die kaarsjes mag uitblazen. Eén keer in een jaar mag dit wel…

mal13

We verblijven dus nog steeds in ons groezelig appartementje in Malaga en hebben ‘de knop’ omgedraaid om het beste te maken van onze vakantie. Ondertussen heb ik via de Triiing app van Telenet mijn moeder aan de telefoon gehoord, gaat het al stukken beter met de duim van mijn R., hebben we ons neergelegd bij het feit dat we niet veel excursies zullen kunnen doen op reis en hebben we gisterenavond een zeer gezellig volkscafeetje ontdekt in een zijstraatje op vijftig meter van ons verblijf.

Daags voordien was er blijkbaar een waterprobleempje, maar wij hebben er niks van gemerkt (gezien we er toch niet waren op de vermelde uren).

De zon schijnt, en de temperaturen zijn meer doenbaar dan gisteren.

mal2

Als je na het ontbijt zo’n bordje ziet hangen bij de apotheek (foto van daags voordien) weet je dat het bakken en braden zal worden. Dan loop je van terrasje naar terrasje naar supermarkt (drankjes), dan kun je elk je T-shirt uitwringen na twee minuten. ‘Trop is teveel’ zei Vanden Boeynants in zijn tijd…

mal8

Dinsdag hadden we de Lidl ontdekt, op een vierhonderd meter van ons verblijf. We kochten (veel) vers fruit en wat spulletjes om te ontbijten. Want, zeer raar, om zeven uur ’s morgens vind je geen enkele bakker open in deze stad. Hoe de Malagezen het redden om elke dag een vers ontbijt klaar te maken, het was ons een raadsel.

Daarna wandelden we tot het eind van de Calle Marmoles om een duik te nemen in de historische binnenstad van Malaga. We waren hier meer dan twintig jaar geleden al eens geweest per trein vanuit ons vakantieoord Torremolinos, en vonden toen een triestige, onverzorgde (zelfs vuile) stad. Vandaag is het helemaal anders…

We kruisen de ‘rivier’ die voor verwarring zorgde bij onze aankomst. ’s Zomers ligt het ding helemaal droog, en is het zelfs hier en daar gebetonneerd. Later zullen we zien dat mensen er ’s avonds zelfs gaan in wandelen en er hier en daar ook volley wordt gespeeld.

mal9

De foto hierboven toont een beeld van de andere kant van de droge rivier. Hier zie je al een aanzet naar de mooie gebouwen die we straks in de binnenstad zullen tegenkomen.

mal10

mal4

mal6

mal1

Er volgen wel nog plaatjes van de binnenstad, maar het meest indrukwekkende monument was wel de kathedraal van de stad. Onze Sint Salvator in Brugge is indrukwekkend, de kathedraal van Brussel is nog eens groter, maar dit bouwwerk kan gewoonweg niet op één foto worden geplakt. Groots, er zijn geen woorden voor…

mal3

mal5

mal6

Er was juist één of ander festival aan de gang, waarbij we mensen zagen rondlopen in de meest kleurrijke flamenco-kledij. Echt prachtig om zien, waauw. Toen we het terrasje passeerden waar de meisjes op de onderste foto zaten zei ik mijn schat: “Bwah, wat een lelijke meisjes hier, afschuwelijk…” “Yeah, right,…” zei ze en gaf me een dreun op mijn gat. Of ik een fotootje mocht nemen, vroeg ik de twee jongedames. “Vanzeneigenst!” antwoordden ze me in vlekkeloos West Vlaams.

mal11

Over onze rug hing een zak met strandgerief. We stapten rustig verder naar onze Playa Malagueta, en installeeerden ons in het zand. Even rustig ademhalen na de heisa de laatste dagen thuis en wat wennen aan het vakantiegevoel.

Speciaal voor mijn verjaardag plaats ik er de laatste foto bij. Een strandtafereeltje met een bootje dat drijft op het water en een prachtige Adonis die uit het water stapt. Misschien zien mannelijke lezers ook iets interessant. Hoe mooi kan het leven zijn…

Morgen het vervolg van onze saga…

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

61 reacties op De Malaga-Saga – Voeten terug op de grond…

  1. Rob Alberts zegt:

    Proficiat!
    Het oog voor mooie meisjes werkt dus nog steeds prima.
    Feliciterende groet,

  2. @matroosbeek zegt:

    Dat gaat hier de goede kant op… Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag!

  3. tinyblogt zegt:

    Oh en je bent nog in congé, op je verjaardag? Zalig hé. Wat ga je doen? Alvast een hele dikke proficiat gewenst, geniet ervan!

  4. Pffft en wij vrouwen moeten het maar stellen met blubberman in de zee?
    Gelukkige verjaardag!

  5. Klinkt als echte vakantie: rondslenteren, strand, heerlijk ontbijten met twee … Geniet van al dat moois! En van je verjaardag!

  6. Rimpelingen zegt:

    Proficiat! Geniet van je dag!
    Als ik de foto´s bekijk, begrijp ik waarom jullie toch zijn gebleven.

  7. djaktief zegt:

    Hoi Thomas,

    Ik geniet zonder commentaar van je blogs maar voor je verjaardag ontlurk ik met een proficiat.

    Groetjes,

    Dorothé

  8. Eilish zegt:

    58 Piepers zou ongepast zijn (ik ben niet zo een zoener trouwens) maar vraag ze misschien aan je eigen madam. Proficiat!

  9. Marion zegt:

    Gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van.

  10. Allereerst alsnog van harte gefeliciteerd met je 58e verjaardag!
    Je moet eerst wel 60 worden om te voelen hoe het voelt hoor! Maar één ding is waar, het doet geen pijn. Ik heb al 2 zessen naast elkaar staan maar voel die ook niet whahaha.
    Leuke belevenissen en het zijn in een heel andere omgeving roept uiteraard vanzelf je vakantiegevoel wel op. De kathedraal in Malaga is indrukwekkend ja! Ik ben er in 2007 geweest tijdens een stop met een cruise, echt geweldig! Ook die op Mallorca is heel indrukwekkend trouwens. Op naar de volgende dag, hoop dat je niet verbrand bent op het strand.. 😉

  11. beaunino zegt:

    Gefeliciteerd! Ik wens jullie een hele fijne dag vandaag!
    Leuk om foto’s te zien waar wij zelf nog maar zo kort geleden zijn geweest.
    -Weet je wat wij trouwens ook gezellig vonden? Het strand bij Los Palos. Terzijde.-

  12. Menck zegt:

    Proficiat met je 58 lentes! Ik geniet van je foto’s en je verslagen, geniet jij maar van je resterende vakantie. Het wordt bovendien opnieuw mooi weer deze week.

  13. Morgaine zegt:

    Van harte gefeliciteerd Thomas! En die adonis, hahahahahahaha doe mij maar de dansende spetterende Flamenco ladies 😉

    X

  14. Samaja zegt:

    Proficiat! Nooit geweten dat het West-Vlaams zo’n wereldtaal is :-).

  15. Marianne zegt:

    Gelukkig Verjaardag, geniet je dag.

    Toch nog een pracht reisverslag met supermooie foto’s, Bedankt voor je rondleiding 🙂

  16. perdebytjie zegt:

    Gelukkige verjaarsdag,Paul!My kleinseuntjie verjaar ook vandag…egter net 3jaar oud.58 kersies is darem nie te veel om dood te blaas nie,veral as die longe nog sterk is..lol!

  17. perdebytjie zegt:

    Ek is so besig met die verjaarsdag,dat ek skoon vergeet om te tik dat ek jou reisverhaal en foto’s pragtig vind.Jou humorsin laat my kekkellag!

  18. Kathleen zegt:

    😀
    Zalig
    Malaga is echt mooi precies. Ben er tien jaar geleden een dagje geweest, maar weet er niet veel meer van.
    Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik ben onlangs 36 geworden, en toen stonden alle thermometers hier op 36 🙂

  19. Jaixy zegt:

    Gefeliciteerd met de verjaardag.

    Fijn dat het met de duim van R weer beter gaat.
    En de foto’s van vooral de kathedraal zijn indrukwekkend

  20. Hillechien zegt:

    Gefeliciteerd met je eerste niet-verjaardag.

  21. Flavie zegt:

    Mooie gebouwen en schoon volk… komt goed 😉

  22. Billy zegt:

    alsnog van harte met die mooie verjaardag, Thomas!!!

Geef een reactie

