De Thomas Pannenkoek Reisfotochallenge – aflevering 33

b1

Meer dan acht maand reisfoto-challenge heb ik al achter de rug. Normaalgezien stond voor vandaag een ander fotootje gepland, maar het zou niet gepast zijn dit vandaag te posten. Vandaar een interim-foto…

Wat is reizen? Betekent dit dat je automatisch dat vliegtuig in moet, dat je met de sleurhut de Route du Soleil onveilig moet maken, dat sowieso honderden kilometers moeten worden afgelegd?

Neen. Toch niet wat ons betreft. Gewoon eens een dagje over de grens trekken richting Nederland is al een leuk ‘reisje’. En voor ons, Bruggelingen, is die grens zeer dichtbij. Gisteren kozen we voor Breskens, waar we een zeetochtje zouden maken met de bedoeling zeehondjes te spotten.

Dan is wat ons betreft altijd één zekerheid. Als we in het buitenland een boottocht maken waar ‘normaalgezien’ dolfijnen te zien zijn, mag je er een weddenschap op doen dat we die dieren niet zullen zien. Dus: als we op zoek gaan naar zeehondjes…

En zo geschiedde. Of toch bijna. Ik had ons fototoestel meegenomen in de hoop hier een foto te plaatsen van een breedlachende zeehond, pint in de hand, krant binnen handbereik. Bleek dat we niet te dicht bij de zandbanken konden naderen (logisch), en we niet meer zagen dat wat stippen in het zand. Wie een verrekijker bij had, kon wel iets meer zien. Bij een uitvergroting later op de foto’s zagen we wazige zeehonden.  Al bij al een zeer ontspannend boottochtje.

b2

Nadien een terrasje gedaan en een lange wandeling op ons favoriete strand van Groede. Bij laag water kun je rechts van het strand, weg van de ‘mensen op handdoek’, een heel eind door wandelen tussen de strandpalen, waar je zo goed als geen mens tegenkomt en je jezelf één met de zee en de natuur kunt voelen. Schitterend… Enkel opletten dat je tijdig terug bent, of het wordt zwemmen :).

b3

En nadien, hoe kan het ook anders, een lekker glas witte wijn op ‘ons’ Drie Koningen-terras op het marktpleintje van Groede. Eén en al gezelligheid.

Ik denk dat jullie na deze bijdrage een beetje Pannenkoek-moe geworden zijn. Morgen nog een laatste zondagsbijdrage, en dan weer op naar het ‘gewone’ leven…

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

37 reacties op De Thomas Pannenkoek Reisfotochallenge – aflevering 33

  1. Hillechien zegt:

    Heerlijk hoor vakantie dichtbij maar toch met het gevoel van verweg. Vakantie in eigen tuin lijkt Me ook wel eens fijn zeker als je woont waar ik woon misschien volgend jaar, hangt af van de gebeurtenissen

  2. Marion zegt:

    Geen vliegtuig voor nodig inderdaad. Even kort de grens over is al voldoende. Sterker nog, soms tref je het vakantiegevoel gewoon in je eigen stad aan.

  3. Samaja zegt:

    Gewoon even naar zee gaan vind ik al vakantie, dus wat mij betreft moet het inderdaad niet altijd zo ver gezocht worden

  4. bentenge zegt:

    Wat is reizen ? Lap zeg. Zo’n essentiële vraag en geen deftig antwoord 😉

  5. perdebytjie zegt:

    Dis waar,Paul.Soms is lekker dinge binne reisafstand van mens se huis!Dankie vir jou lekker reisblogs.Ek het baie geleer!

  6. beaunino zegt:

    Ik word nooit moe van pannenkoeken. Niet voor een ander gaan invullen P’tje;)
    Jammer dat ze niet van dichterbij te zien waren. Wij gaan vandaag ‘op vakantie’ met de boot naar Pampus/ Muiden. Fijn weekend!

  7. tinyblogt zegt:

    Eigenlijk vond ik het erg leuk, elke dag een update over je reisje naar Malaga. Je zou dat nog mogen doen! 🙂

    • Ik had ooit een weblog bij Skynetblogs, waar ik zodanig aan verslaafd was dat ik een bepaald moment dagelijkse postjes had klaarstaan voor veertien maand (!) in de toekomst. Echt verslavend was dit op den duur – liever niet meer, dus :). Die Malaga-stukjes heb ik in één trek geschreven en ingedeeld in verschillende dagen…

  8. liebest zegt:

    Ik vind het wel fijn hoor.. elke dag een stukje .. mijn eigen reis avonturen raken amper geblogd.. en neerschrijven maakt de herinneringen toch iets blijvender.. niet?

  9. Moet je daarvoor nu echt de grens over?
    Voor mij hoeft het niet. Een ritje langs de Brugse Vesten met de fiets is voor mij eigenlijk ook al voldoende. Vroeger reed ik al eens richting Breskens maar ik rij tegenwoordig zo traag dat ik al gelukkig mag zijn om eens tot aan het Zwin te geraken.

  10. @matroosbeek zegt:

    Spijtig dat de zeehondjes maar stippen waren, maar in ieder geval was het een ontspannen boottocht. En ja, dat terrasje hé. Daar mogen wij ook graag vertoeven. Misschien treffen we daar elkaar ooit eens. Geniet nog van het zonnige weekend aan de ene of aan de andere kant van de grens!

  11. joke_dev zegt:

    Vakantie bij de zeehonden 😀 maar knap geschreven hoor, dat is een zeehond waard.

  12. Marianne zegt:

    Wat leuk dat ons landje ook gewillig is en zeker de aan kust. Voor ons is een daagje België ook vakantie. Een keer per maand steken we ook even de grens over en dan is het genieten 🙂 Ahhh jammer, morgen alweer het laatste verslagje. Met veel plezier alles gelezen…

  13. Christel zegt:

    De eetbare pannenkoeken zou ik eerder beu worden dan de schrijfsels van Thomas Pannenkoek. Merci voor de dagelijkse verslagjes. Ik vond het leuk!
    Enkele weken geleden wilden we op dat terrasje iets drinken maar het zat overvol. We zijn dan maar aan de overkant een ijsje gaan eten. 🙂

  14. Jaixy zegt:

    Jammer! Je moet weer werken heel veel succes!!
    En het ziet er goed uit… Mooi weer en een leeg strandje. Heerlijk

  15. Rob Alberts zegt:

    Pannenkoek moe ???

    Wat denk je nu …..

    Zonnige groet,

  16. De Fruitberg zegt:

    Wazige zeehonden? Dat is een soort waar ik nog nooit van gehoord heb 😀

  17. Billy zegt:

    bedankt voor de tips, Thomas.
    Ik zal aan je denken als ik eens aan de Drie Koningen zit… 😉

Geef een reactie

