Terug naar de mallemolen…

war0

Het is buiten verwachting mooi geweest. Een reis waarop we tevreden terugkijken. Drie weken niet aan het werk moeten denken en eindelijk die mantel van vermoeidheid en stress van onze schouders kunnen afleggen.

De week na onze terugkomst nog kunnen nagenieten – heerlijk. Lange wandelingen langs de waterlijn, waar de zon een totaal ander licht en gevoel schept dan op dezelfde plaats in juni-juli.

Ik voel het bloed nu al door mijn aderen jagen als ik alleen maar aan morgen denk. Meer nog: mijn humeur kreeg de laatste uren een deuk. Ik ben de enige op mijn dienst die mijn functie uitvoert. Er was vervanging voorzien, maar dat voor een heel beperkt aantal dagen. Dat betekent dat mijn mailbox weer eens zal op ontploffen staan, dat mijn afsprakenboek zal kreunen en er een pak administratie zal liggen om ‘u’ tegen te zeggen. ‘Nu nog niet aan denken…’ zegt mijn lieve dame dan, maar het is sterker dan mezelf.

Wat mijn job is hebben jullie het raden naar, en dat hou ik liever zo. Werk en privé gescheiden houden is de enige manier om beide leefbaar te houden.

Gisteren een klein feestje thuis met de kinderen. Schitterend, altijd… Spilfiguur was onze W., de eeuwig vrolijke Benjamin van de familie. Een tafereeltje ervan vind je hierboven. Om jullie niet teveel te laten schrikken, tekende ik er twee brilletjes op.

Nu nog een dagje genieten van het verlof. Vanaf volgende week hetzelfde ritme van twee logjes per week. Op zaterdag de reisfotochallenge, op zondag wat gezever. Elke dag een logje schrijven, neen, niks voor mij…

Mijn blog-challenge voor volgend kalenderjaar is aan het rijpen in mijn hersenen. Mijn enige twijfel is of ik er een vijftigtal postjes mee zal kunnen vullen. We zien wel.

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

48 reacties op Terug naar de mallemolen…

  1. Jaixy zegt:

    Succes met de challange van volgend jaar. Ik ben benieuwd

  2. tinyblogt zegt:

    Bijna uit mijn bed gevallen van ’t verschot zeg: Pannenkoek en de mini-Pannenkoek op één foto. Zalig zeg. Brilletjes of niet, ik herken je wel hoor. Veel sterkte morgen.

  3. perdebytjie zegt:

    Nou weet ons ook hoe jy lyk!Sterkte vir die werk wat weer voorlê.Ons sal die baie bloggies mis en sal maar geduldig wag vir Saterdae en Sondae.😬

  4. Liese zegt:

    amaai amaai, een foto van de one and only! Waar gaan we dat schrijven!? Dat werk vergt veel van je hé.

  5. Myrea zegt:

    Ik ben ook geen dagelijkse blogger. Veel te veel werk en ik ben ne luierik! Het moet ook leuk en interessant blijven natuurlijk.
    Bij deze heb ik niet op je individuele posts gereageerd, maar toch wilde ik even melden dat ik genoten heb van je reisverslag. Hoe een negatieve start toch nog mooi kan uitdraaien met de juiste instelling!
    Hoewel het nog maar september is, ben ik ook benieuwd naar jouw nieuwe challenge voor volgend jaar!

  6. Samaja zegt:

    Ik begrijp je volkomen, hopelijk valt de achterstand op je werk toch mee. Schoon brilleke by the way 🙂

  7. Hillechien zegt:

    Weer gaan werken na drie weken zal inderdaad niet meevallen zeker als je nu al in de stress vliegt. Wens je dus veel sterkte voor morgen

  8. @matroosbeek zegt:

    Haha geestig. Ik weet niet of het aan het brilletje ligt, maar ik had een oudere man in gedachten…
    Voor morgen wens ik veel goede moed. Altijd een hard moment na zo’n heerlijke vakantie.

  9. Marion zegt:

    Niet aan morgen denken. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet het nog goed. Een mens zou bijna (met de nadruk op bijna) blij worden van chronisch ziek zijn. Probeer er nog wat moois van te maken vandaag. Wat mij altijd hielp: “Kan ik er nu iets aan doen of veranderen? Nee? Dan laat ik het los en zie ik het morgen.” Fijne zondag.

  10. Rob Alberts zegt:

    Het volgende jaar geeft je nog enige bedenktijd.

    Sterkte met de start van het werk.

    Vrolijke groet,

  11. Menck zegt:

    Nice to meet you! 😉

    Het moet geen makkie zijn om met een zekere tegenzin te gaan werken, en al helemaal niet na een deugddoende vakantie. Ik wens je bij deze een mallemolen met een lager toerental toe zodat er ook ruimte is om er af en toe eens af te springen. (Zei hij die ondertussen zowat gek wordt van de drukte en nog lang geen vakantie in het vooruitzicht heeft.)

    • Het zou enerzijds tof zijn om de laatste 4 jaar iets totaal anders te dien, maar anderzijds geeft niemand graag de opgebouwde voordelen op, de relatief vele vakantiedagen,… Gewoon eens twee minuten zagen en voortdoen!
      Succes met je drukke agenda.

  12. bentenge zegt:

    Nen nieven chaaallengeee ? Woehoe. Doet me er aan danken dat ik de huidige niet naar behoren invul 😉

  13. Marianne zegt:

    Wat een supermooie en spontane foto, echt genieten zie ik jullie. Wens je morgen sterkte in de mallemolen van het alledaagse leven weer.

  14. Veel sterkte met het hervatten van je werk. Ik heb nu vakantie, dus ik kan de komende tijd in alle rust je reisblogjes van afgelopen dagen terug gaan lezen. 🙂

  15. Hoop dat het toch nog allemaal een beetje meeviel, vandaag ?! Ben trouwens benieuwd naar je blogchallenge

  16. Ik dacht eerst dat je ‘strontraper achter ’n tring’ was, maar dat klopt nu niet met je beschrijving.

  17. De Fruitberg zegt:

    En ondertussen al terug ingewerkt?

  18. Fijn te horen dat je het zo fijn hebt gehad!
    Ik ben benieuwd naar de challenge en of het ook iets voor mij gaat zijn.
    Ik heb erg genoten van die van dit jaar tot nu toe!

    Elke dag bloggen is voor mij geen verplichting. In de zomervakantie had ik tijd en inspiratie.
    Nu heb ik inspiratie en niet altijd de tijd of tijd en een writers block.
    Ach zolang ik het leuk blijf vinden, maakt de frequentie niet uit!

  19. sandravda zegt:

    Hopelijk ben je het werken al terug gewoon. Na de vakantie was dat hier ook moeilijk… Ben benieuwd naar je challenge…

  20. Flavie zegt:

    Ik hoop dat die eerste werkdag heel goed mee viel!!

  21. En??? Alweer in de echte mallemolen beland en gewend?

Geef een reactie

