Een gestoorde geest op mijn weblog…

Dit berichtje, oorspronkelijk geplaatst in maart 2013, krijgt de laatste dagen bijzonder veel aandacht op mijn weblog.  Vandaag bijvoorbeeld:

a1

Het logje gaat over een echt gebeurd dingetje, waarbij ik een vriend uit de nood help waar wat schilderwerken moesten gebeuren. Een beetje tegen mijn zin eigenlijk, want die dag stond mijn hoofd er allesbehalve naar.

Toevallig waren wat oudere familieleden van die vriend er ook aan het werk, en ‘produceerden’ een conversatie die grappig en tragisch tegelijk was.  Dit gesprekje werd neergeschreven.

Het logje kreeg toen, net als de meeste berichtjes uit mijn beginperiode, amper een reactie…

Het was schrikken toen ik vanmorgen onderstaande reactie las…

a1

Reactie iets na drie uur ’s nachts. Gevolgd door een tweede om drie uur negenendertig.
Om vandaag nog eens 41 keer (!) dit berichtje te komen opzoeken.

Hoe ziek kan iemand zijn?

Moet zoiets worden gemeld?

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

56 reacties op Een gestoorde geest op mijn weblog…

  1. Marion zegt:

    Ik zou dit maar lekker laten gaan. Ik heb ooit ook zo’n iemand gehad op mijn blog. Die bleef maar reageren op een artikel over de Islam. Hele lappe tekst over het verheven christendom en hoe achterlijk alle Moslims wel niet waren. Op iedere reactie van mij kant reageerde hij of zij weer minstens drie keer. Houdt het niet vanzelf op, dan kan je iemand altijd blokkeren. Succes ermee.

  2. Marianne zegt:

    Trek het je niet aan jongen, anders stimuleer je het zaakje en dat is juist de bedoeling.
    Er lopen meer gekken los op internet dan dat er vast zitten. Bij mij komen ze ook regelmatig langs.

  3. Mstrjimmy zegt:

    Jeetje! Wat de mensen hierboven ook al aangaven: Trek het je niet aan.
    Maar snap wel dat het lastig is.
    Zelf heb ik altijd zoiets van: als je niets aardigs kan zeggen. Zeg dan niets.

  4. zinderen zegt:

    Die handel wissen, niet in discussie gaan en zelf gewoon lekker verderdoen zoals je bezig bent! is dik in orde…

  5. Matroos Beek zegt:

    Wissen en blokkeren. Geen discussie waard. Negeren is hier de kunst.
    Trek het je niet aan.

  6. Myrea zegt:

    Ik ben even terug gegaan in de tijd om het logje te lezen. En ik moest enorm lachen met die opgeblazen reactie van meneer… Zo iemand die de titel leest, de foto’s bekijkt en al onmiddellijk zijn mening klaar heeft.
    Zoals iedereen al zei: laten gaan. Je kan hem echt niet uit zijn bekrompen wereld halen, hoe zinvol je argumenten ook zijn.

  7. heleen zegt:

    Sluit me aan bij alle anderen: geen aandacht aan besteden. Iedere seconde is er al één teveel!

  8. perdebytjie zegt:

    Dis wat hulle ’n trol noem!Ignoreer is die beste geweer!

  9. Idd negeren en dan stopt het wel vanzelf..

  10. De Fruitberg zegt:

    Die jongen is inderdaad gestoord…Negeren. Dit is een bevel;-)

  11. Menck zegt:

    Ach, lach er eens goed om en doe vervolgens verder. Aandacht zoeken, dat is wat deze kerel beoogt.
    Zelf heb ik ooit al een paar keer scheld- en/of verwijtberichten gekregen via mail, kun je nagaan.

  12. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik vind je reactie correct, maar nu moet je het laten gaan. Ik vind her eigenlijk nog groffer dat hij dan een andere vrouw door het slijk haalt…Caroline Tensen. Ik heb ook met schade en schande een aantal reacties moeten verwijderen die kwetsend waren, het is niet makkelijk, maar wel zo verstandig!

  13. evavertelt zegt:

    Inderdaad: laten gaan. Ik heb ook al zo’n trol/drol gehad op mijn blog. Ventileerde zijn ‘mening’ over gehandicapten…
    Heel kwetsend allemaal.
    Ik heb de pipo in kwestie geblokkeerd.

  14. Rob Alberts zegt:

    Het tijdstip van reageren vind ik minder belangrijk.
    De inhoud van reacties vind ik belangrijker.

    Maar ook ik lees liever positieve en vriendelijke reacties.
    Al blijft de verantwoordelijkheid van negatieve reacties bij de afzender.
    Daarom zou ik mij er niet al te druk om maken.

    Vriendelijke groet,

  15. tinyblogt zegt:

    Simpele zak hooi? Pardon? Is hij van de trap gevallen en blijven kaatsen of zo? Simpele vuilbakzak stront, dat is hij! Mo how zeg.

  16. djaktief zegt:

    Allemaal zulke stoere reacties. Het zou mij blogangst geven en in ieder geval zou het me minder zeker maken.

    Ik denk dat het komt doordat tegenwoordig gerelateerde berichten door WordPress onder je blog worden weergegeven. Dat zijn zomaar berichten van anderen soms met eenzelfde woord uit de blog. Soms is zo’n suggestie leuk maar het kan er ook toe leiden dat er ander publiek op je blog komt.

    Groetjes,

    Dorothé

    • Ik vind die suggesties zelfs super vervelend, maar wat doe je eraan?
      Wat die kerel van gisteren betreft, vind ik het vooral storend toen ik merkte dat hij maar liefst 41 keer naar dit logje was geweest (wie anders zou naar een post van die jaar terug komen kijken?). Precies alsof iemand 41 komt loeren terwijl ik in het bad zit, zou ik ook niet kunnen appreciëren…
      Dank voor je bezoekje,
      Paul

  17. Morgaine zegt:

    Ik heb het even gelezen, als een vlag op een modderschuit zeggen we hier dan, ik weet niet of jullie die uitdrukking kennen, hahaha Anyway, duidelijk niet gelezen en dan 41 keer op hetzelfde stukje? wow die was een partij dronken denk ik, wissen die hap en blokkeren of laten gaan nu en zien of het nog terug komt, zo ja, dan blokkeren, dat is wat ik zou doen en verder, negeren, je hebt al teveel gezegd eigenlijk 😉

    X

  18. sandravda zegt:

    Wat een gestoorde man…

  19. beaunino zegt:

    Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt.
    Negeren zou ik zeggen.

  20. Flavie zegt:

    Er zitten veel gefrustreerde zielen op het net…

Geef een reactie

