Licht tijdens de donkere winterdagen

a1

De vorige week was er weerkundig gezien geen om lang te onthouden. Met enige tegenzin trok ik naar het werk. Weliswaar lekker knus in de auto, maar het was koud, donker, regenachtig en heel wat drukker dan tijdens de vakantieweek voordien.

Dinsdag was ik met het verkeerde been uit bed gestapt. Ik gooide mijn twee boterhammen met beleg verstrooid op de zetel naast me en trok mijn automobiel op gang richting een gemeente ten zuiden van Brugge waar een kantoorstoel op mij wachtte.

Op de afslag van de Brugse Ring, ter hoogte van de Maalse Steenweg, stond ik te wachten aan de lichten. Twee auto’s voor me, een donkere Dacia en een bestelwagen van PostNL.Β  Achter mij een hele rij wagens die net als ik wilden inslaan. Het was leuk om zien hoe al die pinklichten vrolijk naar dezelfde kant flikkerden in het pikdonker. Van de straatverlichting kregen we amper licht cadeau, het leek alsof ze nog niet wakker waren.

Op die hoogte van de Ring staan een aantal woningen in het verlengde van de Maalse Steenweg. Oude huizen eigenlijk die al hun diensten hebben bewezen en die ooit zullen moeten wijken voor halfhoge appartementsgebouwen, zoals die tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond schieten buiten het centrum van onze stad.

Plots ging bij één van die woningen, op de eerste verdieping, een licht aan. Er was geen rolluik, er hingen geen gordijnen. Iedereen had dus vrij zicht op wat zich binnenin afspeelde. De afstand tussen de straat waar ik stond te wachten en dat huis moet ongeveer een veertigtal meter geweest zijn. Ik zag in de verlichte kamer plots het figuur opduiken van een (jonge)dame. Ze moet zich richting spiegel hebben begeven, waar ze op een sensuele manier haar haren kamde. Het was duidelijk dat de dame naakt was. Ik moet bekennen: een lelijk zicht was het niet.

Twee seconden zag ik het beeld, puur aangetrokken door het feit dat dit licht aanschoot in het donker. Vlug overviel mij het gevoel ‘gluurder’ te zijn, waarna ik heel vlug weer voor me keek. Het was ondertussen groen geworden, maar de auto’s voor me bleven stilstaan. Ik keek in mijn achteruitkijkspiegel en zag dat de vrouwelijke chauffeur naar links aan het kijken was, recht naar dit verlichte raam.

De lichten veranderden weer naar oranje, daarna rood. Echt waar, geen enkele auto was doorgereden. Niemand had de claxon gebruikt zoals dit anders het geval is in zo’n situatie. Ik keek nog even naar links en zag het licht van de badkamer gedoofd worden. Twee minuten later kon ik verder rijden, mijn werkdag tegemoet…

(waargebeurd feitje…)

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

56 reacties op Licht tijdens de donkere winterdagen

  1. Hillechien zegt:

    Of hoe een naakt vrouwenlijf de koude mannenharten (en vrouwelijke harten) dus sneller laat kloppen en de wereld om hun heen doet vergeten. Zou zij het zelf beseft hebben πŸ‘€

  2. Rob Alberts zegt:

    Ik rijd graag eens met je mee.
    Op deze wijze begint een werkdag leuker.
    Op mijn fiets maak ik dit niet mee …..

    Vrolijke groet,

  3. Liese zegt:

    Je had eens geluk om te moeten gaan werken!

  4. Matroos Beek zegt:

    Leuk verhaal. Toch iemand die voor een luchtige noot zorgde deze week. Wat aardig van dat schoon meisken!

  5. tinyblogt zegt:

    Ach ja, ik was zeker ook blijven kijken. Een vrouwenlichaam is over het algemeen toch stukken mooier om naar te kijken dan dat van een man. Gewoon objectief bekeken he… Op die twee minuten zal het dan ook wel niet gekomen zijn. πŸ™‚

  6. ellymay47 zegt:

    En dat voor een dag dat je met je verkeerde been uit bed bent gestapt maak dit je dag wel leuker

  7. Marion zegt:

    Vrouwelijk schoon. Wie houdt er niet van πŸ™‚

  8. chrissebie zegt:

    Amai zeg, ik kan alleen conclederen dat jullie daar aan de lichten allemaal een paar goeie ogen hebben! 40 m ver en dat nog zo goed zien! Ben eens benieuwd of jullie even goed zouden hebben gezien als het een ouwe mannelijke dikzak was geweest πŸ˜‰

  9. pure schoonheid … een mens heeft niet veel nodig om gelukkig te zijn πŸ™‚

  10. Koen zegt:

    “De lichten staan op rood. De lichten staan op groen. In Brugge is er altijd wat te doen.” (Vrij naar: Herman Finkers)

  11. Je slechte humeur was vast spontaan verdwenen.

  12. En zo veranderde het slechte been naar een vrolijke dag,…..ik onthou vooral dat jij met niks gelukkig wordt πŸ™‚

  13. beaunino zegt:

    Iedereen blij, zelfs de lezers van dit verhaal hebben een grote glimlach op hun gezicht.
    Ja, R heeft gelijk. Natuurlijk deed ze het expres. Ach, onschuldig toch?!

  14. Menck zegt:

    Zo, dat was nu eens een fijn begin van de dag. Hoelang is dat beeld zo door je hoofd blijven spoken? πŸ˜‰

  15. Kathleen zegt:

    Zalig πŸ™‚ Ik zou ook bljiven kijken zijn. Ben zo hetero als ik groot ben, maar een vrouwenlichaam kan zoooo mooi zijn… en ik hou van schoonheid, dus ja. Een fijne manier om uwe werkdag te beginnen πŸ˜‰

  16. Wij zijn zo eens met twee vriendinnen op de late avond bij min twee graden met ons zot gat het strand op gaan lopen in ons ondergoed. Opeens schoten er lichten aan in de bijliggende appartementen. We namen foto’s, en geestig dat het was. Dan vlug terug naar binnen gelopen. Kleine anekdote.

  17. joke_dev zegt:

    En goed gezind dat je was πŸ˜‚

  18. Marianne zegt:

    Echte Pannenkoek humor, schitterend blogje met de reacties. Heb echt heerlijk gelachen πŸ˜€

  19. Brubeck zegt:

    Ofwel stilstaan, ofwel het risico op een kettingbotsing. Al goed dat iedereen hetzelfde dacht.
    Wel raar dat je afsluit met “waargebeurd feitje”. Wil dat zeggen dat veel van de andere blogs hier verzonnen zijn ? πŸ™‚

  20. Villasappho zegt:

    Dat zijn de mooie dingen des levens toch?

  21. Flavie zegt:

    En dat op een dag dat je met het verkeerde been uit bed bent gestapt… het was precies of ze het wist πŸ˜‰

  22. Conny zegt:

    Haha, super! Zal de dame in kwestie ook wel geweten hebben denk ik πŸ˜‰

Geef een reactie

