De Thomas Pannenkoek Reisfotochallenge – aflevering 48

a2

Dan loop je daar in een ‘winkelstraat’ in Tunesië, op weg naar de markt. Tapijtwinkels, prullaria en hier en daar een slager of bakker.

Ik stap even in de denkwijze van zo’n slager.

Als ondernemer moet je natuurlijk zorgen dat je etalage er aantrekkelijk uitziet. Uiteraard, hoe krijg je anders klanten binnen? Dan sla je bijvoorbeeld een stevige haak in de muur, en hangt daar de kop aan van een vers geslachte koe.

Maar die kop met de gesloten ogen ziet er een beetje doods uit, vind je niet? Waarom dan bijvoorbeeld niet wat seldergroen nemen en dat toupet-gewijs boven de kop leggen?

Mooi zo, dat ziet er al een stuk aantrekkelijker uit.

Dan nog zorgen dat de buitenkant van de winkel er ook mooi uitziet. Op de manier waarop je klanten echt, maar dan ook echt niet anders meer kunnen dan binnenstappen om van die lekkernij aan te kopen.

a1

Zo, ‘mission accomplished’. Je neemt wat van van het verse vlees en etaleert dit wat nonchalant op het tafelblad. Het mag een beetje gemaakt slordig naar beneden hangen, absoluut geen probleem. Zorg er wel voor dat de potentiële klant nog goed kan zien waar het keelgat van het dier zich bevindt, zo mogelijk ook waar het gebit zich ergens situeert.

Zo. Op die manier bezorg je Thomas Pannenkoek meteen ook wat voer voor de voorlaatste aflevering van zijn reisfotochallenge.

Wat eten jullie met kerstavond?

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

55 reacties op De Thomas Pannenkoek Reisfotochallenge – aflevering 48

  1. Matroos Beek zegt:

    Bah vies… daar zou ik geen vlees kopen. Beetje smerig, maar toch een verhaal om van te smullen! 😂

  2. Flavie zegt:

    Jakkes… ik hoop dat ons stukje vlees vanavond er toch ietsjes smakelijker uitziet!

  3. tinyblogt zegt:

    Goeiemorgen zeg! Best dat ik mijn bril nog niet op had. Je hebt al leukere foto’s van reizen gepost, gelukkig. 🙂

  4. Morgaine zegt:

    Jee wat eet ik vanavond, geen idee eigenlijk, het enige wat ik nog moet halen is koffiemelk en kerstavond, dus de supermarkt is eerder dicht, dus ga ik zo toch eerst maar eens even douchen en die boodschap doen, hahahaha

    X

  5. Myriam zegt:

    Awel, ik heb na het lezen van dit blog mijn gasten afgezegd🙇

  6. Menck zegt:

    Als je daar iets bestelt, krijg je dan ook een kotszakje mee? Pfff, ik was net van plan om te lunchen, maar ik denk dat ik maar even skip.

  7. chrissebie zegt:

    rselijk hé, die beenhouwerijen daar! En dan in Marrakech, die gekookte schapenkoppen in de aanbieding, bweuk. Wat wij eten vanavond. Wel we houden het redelijk sober. Ik hou niet van zevengangenmenu’s waar we ons volproppen als ganzen. Op vraag van de kids, met zijn allen gezellig in de zetel. Pijamaparty! En hapjes afgewisseld met verse pizza, gemaakt à la minute zoals bij den italiaan. Ik ben de pizzabakker van dienst. En nadien is er een snoepschotel, met artisanale koekjes, kleine bavaois, ananas in witte en bruine chocolade, en er zijn kleine ijsbuchkes voor degene die dat wenst, maar die passen niet meer op mijne plateau. Maar het belangrijkste is het samenzijn. Mijn kroost rond mij en nog eens goed moederen, maar ik heb deze morgen al een potje gehuild omdat we niet compleet zijn. Ik ben ook maar een moeder hé.
    Fijne kerst Paul!

  8. Samaja zegt:

    Courgettesoep en daarna een ovenschotel met kip en rode pesto. En als dessert een heus dessertbord met verschillende lekkernijen. Ik let al heel de week op mijn eten :-). Ik wens je een gezellige Kerst toe!

  9. joke_dev zegt:

    Bah ben blij dat ik gewoon een boterhammetje eet vanavond….

  10. bentenge zegt:

    Wij eten alvast niet wat daaaaaar ligt te liggen.

  11. Rimpelingen zegt:

    Zeg ik lekker niet. Jij hebt ook niet gezegd wat jullie eten. Zalig Kerstfeest en tot kijks hier op je blog!

  12. Marianne zegt:

    In ieder geval zal er wel iets beters op mijn bord liggen dan de kop van een dode koe. Ben toch al niet zo een vlees eter, en dan dode dieren in een slager zien hangen, daar bedank ik toch voor. Wel leuk doordacht om de kop te versieren..

  13. Kathleen zegt:

    Haha, schitterend! Uw empathische reis in de leefwereld van eenTunesische slager heeft weer een mooi stukje opgeleverd 🙂

  14. sandravda zegt:

    Net terug van de traiteur met herterugfilet!
    Morgen als de familie komt eten we kalkoen, dat hoort bij kerstmis.
    Alvast prettige kerstdagen toegewenst!

  15. De Fruitberg zegt:

    Tja, vlees is wel van een koe afkomstig heh, we doen daar zelf nogal schijnheilig over. Maar ’t is geen zicht, inderdaad

  16. beaunino zegt:

    Getver Thomas, wat ziet dat er onsmakelijk uit. Ik weet nog niet wat wij op ons bordje gaan krijgen vanavond. Ben al blij dat ik zelf niets hoef te bedenken en maken.
    Nogmaals fijne kerst.

    • Je bent teveel verwend, Narda 🙂 !!!
      (terwijl mijn vrouw zich moest inhouden om niet te kotsen vond ik het een plicht om dit ‘smakelijke’ zicht voor de eeuwigheid vast te leggen – ik dacht ‘ooit komt dit nog eens van pas’)

  17. Eilish zegt:

    Kan konijn met pruimen je bekoren? Niet dat er nog over is, maar kom 🙂

  18. Ik geloof dat ik spontaan geen trek meer heb in het kerstdiner.

  19. Rob Alberts zegt:

    Een smakelijke zelfgemaakte groentesoep met veel donker brood smaakte mij uitstekend.
    Je begrijpt dat er geen dier in te ontdekken was …

    Vredige, veilige en voorspoedige feestdagen!

    Vrolijke groet,

Geef een reactie

