Bah neen, ik deed ze niet alle honderd!

Tiny, die nu al een tijdje in Zuid West Vlaanderen woont is ermee begonnen. Misschien nog iemand voor haar, maar dat heb ik niet nagezien. En toen is ook Narda op de kar gesprongen.

Eén of andere wereldburger heeft een Bucket-list opgesteld van honderd zaken die het leven wat extra kleur geven en die een mens toch eens zou moeten doen. In alle eerlijkheid, op mijn eerstecommuniezieltje, zal ik er ook op antwoorden.

Hou je vast aan je bretellen!

1.een eigen blog begonnen.
Hier moet ik eens diep over nadenken. Euh… Ja, ik denk het wel.

2.geslapen onder de blote hemel.
Jawel, zelfs nog niet zo heel lang geleden op reis in Senegal. Er was zelfs een geïmproviseerd toilet bij waar we in openlucht konden van jetje geven.

3.gespeeld in een band.
Ja, als kind kregen we van een oom een oude binnenband van een camion. Daar hebben we uren in gespeeld!

4.in Hawaiï geweest
Ja, café Hawaï op één of ander marktje in Mexico

5.een vallende sterrenregen gezien
Dat ook. Ik kon me nog net bukken of ik kreeg ze op m’n kop. Neen, eerlijk, ooit zagen we dit, mijn schat en ik, hand in hand kijkend naar de sterrenhemel

6.meer dan je kon missen aan een goed doel geschonken
Dat is heel relatief, wanneer schenk je meer dan je kunt missen?

7.Disneyland of de Efteling bezocht.
De Efteling wel, onze kaarten voor Disney hebben we indertijd aan onze kinderen weggegeven

8.een berg beklommen.
Meer dan één

9.een sprinkhaan gevangen
Natuurlijk, hoe makkelijk is dat?

10.een solopartij gezongen
Believe it or not, maar op een avond op reis in Kroatië ben ik ooit op een drukke promenade na een etentje met mijn vrouw en de (toen nog kleine) kinderen op een bank gaan staan en heb de Vlaamse Leeuw gezongen. Misschien had ik toen twee glaasjes op, want normaalgezien zou ik dit niet durven.

11.gebungeejumped
Ba neen, gij!

12.Parijs bezocht.
Een keer of twee, minstens

13.in een storm op zee gezeten
Jawel, bij een overtocht naar Hull

14.jezelf een kunstvorm aangeleerd
Ja, ik kan winden laten die beter klinken dan het orgel van de kerk van Sint Michiels!

15.een kind geadopteerd
Neen, we maakten ze zelf

16.bij Comme chez Soi gegeten
Eén keer, op uitnodiging van mijn werkgever
17.In de bovenste bol van het Atomium geweest
Ik heb daar niks verloren, neen dus.

18.je eigen groenten gekweekt.
Niet in grote hoeveelheden, maar beperkt wel, ja.

19.de Nachtwacht of de Mona Lisa gezien
De nachtwacht heb ik nog gezien, maar iemand had het licht uitgedaan en ik zag de man amper. De Mona Lisa zou ik graag nog eens zien.

a1

20.in een nachttrein geslapen.
Twee keer in Thailand, één keer op reis naar Frankrijk
21.een kussengevecht gehouden
Leuk, en jawel – meer dan één

22.gelift
Neen, ik gebruik altijd de trap

23.je ziek gemeld, terwijl je alleen een kater had
Echt waar nooit, ik zou mezelf zoiets nooit vergeven

24.een zandkasteel gemaakt.
Heel zeker!

25.lamskoteletjes gegeten.
Ja, maar ik ben er niet gek op (teveel been, en jammer voor het lieve dier)

26.naakt gezwommen in de zee.
Zal wel zijn. Niet in Blankenberge aan zee, maar op een verlaten Grieks eiland,…

 

27.een (halve) marathon gelopen.
Nee, zulle…

28.met een gondel over het Canal Grande gevaren.
Jawel 🙂 !

29.een zonsverduistering gezien.
Meer dan één.

30.de zon zien opkomen.
Natuurlijk!

31.gescoord met korfbal
Nog nooit gekorfbald…

32.een cruise gemaakt.
Absoluut, die op de Nijl (en daarbij een ruggenwervel gebroken)

33.de Niagara Watervallen gezien.
Ja, op TV, maar dat telt niet mee, zeker?

34.de geboorteplaats van je voorouders bezocht.
Absoluut!

35.een Amish familie gezien.
Neen, maar wel een Bmish en een Cmish

36.jezelf een vreemde taal geleerd.
Neen

37.genoeg geld gehad om tevreden mee te zijn.
Als ik niet tekort kom heb ik genoeg, dus ook tevreden ermee..

38.de toren van Pisa gezien.
Neen

39.op een klimwand geklommen.
Neen

40.de David van Michelagelo gezien.
Neen, maar blote venten interesseren me niet

41.karaoke
Ben je zot? Bah neen…

42.een geiser zien spuwen
Ja, er zelfs al vlak naast gestaan

43.een vreemde een maaltijd aangeboden
Denk het wel

44.Afrika bezocht
ja, zulle!

45.bij maanlicht langs het strand gelopen
Ook!

46.in een ambulance gelegen.
Neen, gelukkig maar

47.je portret laten schilderen
Neen, niemand durft dit aan

48.diepzeevissen
Neen

49.de Sixtijnse kapel gezien.
Ook niet

50.op de Eifeltoren geweest.
Ik ben bang van oudijzer

51.gaan duiken of snorkelen.
Een poging tot snorkelen, maar toen ik bijna verdronk heb ik het opgegeven

52.kussen in de regen.
In onze vrijerstijd, nadien zijn we beginnen schuilen toen het begon te regenen

53.een modderbad genomen.
Neen, want ik mag niet stelen van mijn mama

54.naar een openluchtfilmfestival geweest.
Niet dat ik me kan herinneren

55.in een film- of televisiescène verschenen.
Neen

56.op de Chinese Muur geweest.
Ja, tijdens onze rondreis in China (meerdere keren zelfs)

57.een eigen onderneming begonnen.
Neen

58.een kunstwerk gemaakt.
Ja, ik heb onze twee zonen geschilderd. Heel lelijk, maar ze durven het niet weggooien.

59.in Rusland geweest.
Neen

60.soep geserveerd.
Ik was 7 seizoenen jobstudent, 6 ervan als kelner. Dus: ja, met overtuiging.

61.dingen deur aan deur verkocht.
Ja, vanalles.

62.op walvissafari.
Neen, want er zwemmen geen walvissen in de jungle

63. zomaar bloemen gekocht
Ja, niks moeillijks aan

64.bloed gedoneerd, of een ander orgaan.
Heel lang bloeddonor geweest

66. een concentratiekamp bezocht.
Neen, en ik heb het ook niet nodig om te geloven welke gruwelen er zijn gebeurd

v 67. met een geblokkeerde pinpas aan de kassa gestaan.
Eén keer mijn code vergeten, kun je het geloven?

68. in een helikopter gevlogen.
Neen, zo’n toestel is veel te klein om er in te vliegen

69. dierbaar speelgoed van vroeger bewaard.
Dat wel.

70. het Lincoln Memorial bezocht.
Neen, Amerika interesseert me geen fluit. De recente verkiezing van Trump heeft mijn desinteresse alleen maar groter gemaakt.

71. kaviaar gegeten.
Ja, maar ik eet nog liever een stuutje met kaas

72.een sprei gehaakt
Euh?

73. op Times Square gestaan.
Ik sta nog liever op de Brugse Markt

74.door de Everglades getrokken.
Eén keer door de Neverglades, maar dat telt niet mee, zeker?

75.ontslagen.
Eén keer, toen mijn eerste werkgever de boeken sloot en ik als laatste het licht uitdeed.

76.het wisselen van de wacht in Londen gezien
Ja, maar indrukwekkend vond ik dit niet

77. iets gebroken.
Hoe lang mag het lijstje zijn?

78.achterop een snelle motorfiets gezeten
Zegt me niks

79.de Grand Canyon gezien
Nog zo’n vraagje over het verd… Amerika. Neen, dus.

80.een boek uitgebracht
Zou ik ooit wel willen…

81.het Vaticaan bezocht.
Ik ben nog nooit uitgenodigd geweest

82.een nieuwe auto gekocht.
ja..

83.door Jeruzalem gewandeld.
Neen

84. in de krant gestaan.
Toch wel, met kleinigheden (als ons huwelijk,…)

85. de gehele bijbel gelezen.
Zo’n kinderbijbel van het derde leerjaar.

86. het Witte Huis bezocht.
Amerika: prrrrrrrrttttt!

87.je eigen eten geslacht.
Al verschillende bloemkolen geslacht,…

88.de mazelen gehad.
ja

89.iemands leven gered.
Ja, ooit een kind die in een bomput was gevallen in Kroatië

90.in een jury gezeten.
Neen, daarvoor ben ik niet wijs genoeg

91. een BV gezoend.
Eète !!! Bwah,…

92. lid geweest van de ECI.
Ja, ooit een maand voor het gratis geschenkje

93. een dierbare verloren.
Veel te veel

94. een kind gebaard.
Neen, maar ik heb wel een kind met een baard. Ja, dus.

95.Adamo in levende lijve gezien.
Daar ben ik redelijk gerust in!

96.gezwommen in het Great Salt Lake.
Wat zei ik over Amerika?

97.een rechtszaak aan de broek gehad.
Gelukkig niet

98. een mobieltje gehad.
Vanzeneigenst. In welke eeuw leven we?

99. door een bij gestoken.
Ja, meerdere keren.

100. een heel boek in één dag uitgelezen.
Meer dan ééns.

 

Met een heel klein beetje fantasie mag ik dus 51 zaken van dit lijstje schrappen.  Alle respect voor mensen die het wel voor Amerika hebben, maar aan mij is dit land niet besteed. Zonder die vragen had ik procentueel beter gescoord.

En jij?

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

56 reacties op Bah neen, ik deed ze niet alle honderd!

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik krijg al kramp in mijn vingers bij de gedachte alleen al om een lijst van 100 punten te moeten beantwoorden. Ik laat het fijn aan anderen over, et voila, blij dat jij het gedaan hebt. Weeral wat meer over je geleerd!

  2. Myrea zegt:

    Oh, ik denk dat ik deze opsla voor een inspiratieloze dag! Leuk om weer wat over je te lezen.

  3. Virginie zegt:

    14 en 94, zalig! 😂 Tof !

  4. tinyblogt zegt:

    Jawadde! Ben ik nu echt zo’n uitzondering die nog nooit een krekel heeft gevangen, noch een kussengevecht heeft gehouden? En sorry op voorhand als ik je dit jaar ga bestoken met Amerika-foto’s… 🙂

    • Bestook ons gerust met Amerika-foto’s. Onze jongste is er vier jaar geleden geweest, en was en enthousiast over. Zo erg zelfs, dat hij dit jaar nog eens gaat.
      De natuur is er ook prachtig, de mensen wat kortzichtig (toch deze die de media halen)

  5. Menck zegt:

    Sprinkhanen gevangen én gegeten. Gefrituurd en al. Hà!
    Doch wat lijstjes betreft: ik lust ze niet.

  6. beaunino zegt:

    Op je Pannenkoeksterigst ingevuld. Om van te smullen. Die boot naar Hull, daar zat ik ook op. Maar om dar nou een storm te noemen?

  7. djaktief zegt:

    Leuk om te lezen. Ik loop nog flink wat blogs achter dus ik ga hem niet overnemen

  8. Morgaine zegt:

    jajajajaja en jij, uhm, het was veel om te lezen, ik had het in 4 gesplit denk ik, wie weet ooit een keer. Wel leuk, zo leer ik je weer beter kennen 😀

    X

  9. Eilish zegt:

    Ik heb ooit tijdens een storm op zee (tss Wales en Dublin) aan de oudste verteld dat ze grote zus werd. Dat kwam zo : ik was straal onpasselijk maar durfde niets nemen wegens de zwangerschap. Het kind wou steeds op mijn schoot zitten maar dat zou de toestand niet verbeterd hebben. Dus brachten we de grote boodschap dat er een baby in mama’s buik zat. Toen ik prompt daarna moest overgeven zei ze : “oeps, en nu komt die baby er al uit” 🙂
    Vraag 70 : same here! Vraag 84 : je huwelijk een kleinigheid noemen, FOEI!

  10. Hillechien zegt:

    heerlijk leren we je nog wat beter kennen maar vind 100 wel erg veel, mijn telefoon ontplofte haast dus nu maar via de pc stukje beter

  11. Kathleen zegt:

    Misschien eens een Vlaamse versie maken?
    Walter Grootaers om een handtekening gevraagd: check 😀

  12. chrissebie zegt:

    Ik heb weer goed gelachen met je antwoorden! En ik vond het boeiend om zo te weten waar je al allemaal op reis bent geweest. Tja, ik heb nu eenmaal een vieger in mijn buik in de plaats van een baksteen! Ik zal hem ook eens invullen si!

  13. Marianne zegt:

    Weer een stukje openbaring over Thomas Pannenkoek met hier en daar humor. Halleluja wat een lijst van 100 vragen. En nee, ik bedank voor de eer om deze in te vullen..

  14. Vlinder1960 zegt:

    Een leuke lijst voor grijze, grauwe dagen om daar eens goed voor te gaan zitten. Misschien neem ik ‘m wel eens over.

  15. perdebytjie zegt:

    Dis ’n hele lang lys,maar mens leer nogal iets van die man agter die Pannekoek😀

  16. Koen zegt:

    Dikwijls zijn je antwoorden veel geestiger dan de vragen. Dat ga ik niet overtreffen. Antwoorden op die 100 vragen doe ik misschien wel een keertje.

  17. Matroos Beek zegt:

    Pfff… dat zijn er wel heel veel…! Dat zou ik niet zien zitten. Niets voor mij die vragenlijstjes. Maar jij bent er duidelijk goed in!

  18. heleen zegt:

    Heerlijk om dit allemaal te lezen en ik weet nu zeker dat ik je vast een keer tegen kom in dat prachtig land: Amerika! 😉

  19. De Fruitberg zegt:

    Duidelijk Pannenoek die schrijft. Ik denk dat ik deze ook eens ga oppikken

  20. annaberg zegt:

    Leuk voor jou en leuk voor ons, lezers en lurkers. Zelf waag ik me er niet aan. Ik moet heel vaak neen antwoorden.

  21. Pingback: 54/100 | de Fruitberg

  22. Pingback: De horror van de Bucket-list. – Den Flaters fotoblogje

  23. sandravda zegt:

    Heerlijk lijstje en leuke antwoorden. Misschien begin ik er ook wel eens aan.

Geef een reactie

