Tevredenheidsonderzoek

Al die tevredenheidsenquêtes in mijn mailbox, ik baal ervan.

Of we nu online een pakketje besteld hebben bij Bol.com, of we hebben een bezoek gebracht aan de bank, of we werden geholpen door de klantendienst van Telenet, of de auto werd binnengebracht voor een onderhoudsbeurt,… Je kunt er bijna je schoonmoeder op verwedden dat een tevredenheidsonderzoek zal volgen.

Drie weken terug kregen we een briefje van de postbode dat hij een aangetekende zending wou afgeven, maar dat we niet thuis waren. De zending kon ’s anderendaags opgehaald worden in het dichts bijzijnde postpunt.  Leuk en interessant, ware het niet dat de brief niet voor ons was bestemd. Nog een geluk dat ik het kaartje zelf in de juiste brievenbus gooide, of de bestemmeling kon fluiten naar zijn omslag.

Twee weken geleden kregen we een viertal brieven die bestemd waren voor ons huisnummer, maar een totaal andere straat. Toen sprong ik met een diepe zucht op de fiets, en ging de brieven naar de juiste straat brengen.

Het werd me een beetje teveel, en ik vond het gepast de klantendienst van B-post hiervan op de hoogte te brengen. Jammer dat iemand daarmee een uitbrander wordt bezorgd, maar met die gang van zaken kunnen serieus wielen afdraaien.

De klacht kon via een online-berichtje. Een paar dagen later kreeg ik antwoord dat het probleem werd besproken met de betrokken postbode en dat in het vervolg beter zou worden opgelet. Hopelijk neemt die nu geen wraak, of ik mag fluiten naar mijn wekelijkse cheque die ik krijg van WordPress (*) voor het regelmatig dumpen van wat schrijfsel op mijn weblog.

Gisteren zat weer eens een tevredenheidsonderzoek in mijn mailbox. Geeuw. Het vragenlijstje viel nog mee, het waren geen zeventig bladzijden met in te vullen toestanden. In twee minuutjes was ik erdoor. De commentaarvelden werden op z’n Thomas Pannenkoeks ingevuld, kwestie om de persoon die deze lijsten behandelt een minder saai moment te bezorgen tijdens zijn/haar vervelende dagtaak.

De laatste vraag viste naar suggesties om de klantendienst efficiënter en degelijker te maken. Daar heb ik, bescheiden als ik ben, op geantwoord:

“Door mij directeur ervan te maken”

Benieuwd of ik de betrekking effectief ook krijg…

 

(*) of droom ik dit?

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

64 reacties op Tevredenheidsonderzoek

  1. Eilish zegt:

    Je droomt. Ook op z’n Pannenkoeks. 😴

  2. De Fruitberg zegt:

    Waar ik de tevredenheidsenquête over deze blog invullen?

  3. Matroos Beek zegt:

    Blijven dromen, dat is goed voor een mens… en hopen… wie weet wordt het nog wat met die sollicitatie.

  4. djaktief zegt:

    Volgens mij zijn ze nooit echt geïnteresseerd of ik wel tevreden ben. Ze willen alleen hoog staan op de lijstjes van vergelijkingssites om meer te verkopen. Ik vul soms wel enquêtes in maar alleen als ik werkelijk wat te zeggen heb. Die rapportcijfers alleen dat is alleen pluimstrijkerij.

    Groetjes,

    Dorothé

  5. Die enquêtes en vragenlijsten vul ik ook nooit in, om de reden dat het vaak als marketingmateriaal wordt ingezet op beoordelingssites. Mooi antwoord op de laatste vraag. Ik hoop dat je een uitnodiging krijgt voor een sollicitatiegesprek.

  6. Rob Alberts zegt:

    Weer van werkplek veranderen?
    Zou je dat wel doen.

    Verbaasde groet,

  7. nannonblog zegt:

    Whahaha Thomas heerlijk dit!

  8. chrissebie zegt:

    Vreemd! Hebben wij dezelfde factuur en dezelfde ergernissen??? IK heb net voor we op reis vertrokken ook naar de klantendienst gebeld van Bpost voor een klacht van onze factuur. Ik kan ze niet meer tellen op mijn twee handen, de brieven die hier verkeerd geleverd worden . Onlangs belde ik naar de traiteur van mijn moeder, omdat ik de factuur van januari nog niet ontvangen had; De mevrouw beweerde bij hoog en laag dat ze verstuurd was en zelfs al betaald werd! Tot ze in het archief ging kijken en idd, het was betaald maar niet door mij. De dame die per vergissing mijn factuur had ontvangen, had braafjes betaald. En dat sloeg alles! Ik had net als u al ettelijke keren de verkeerde brieven gaan deponeren in de juist brievenbussen en had het al een paar keer gemeld bij de post. Daar zeiden ze gewoon, ” ach, je kent hem hé! ” . Ik heb wel nog niets ontvangen dat de klacht is behandeld, maar we waren dan ook twee weken op reis daarna.

  9. Morgaine zegt:

    hahahahaha ja dat is een leuke invulling van de vraag. Zoiets zou ik ook kunnen doen, maar je hebt gelijk, hier dito met die onderzoeken, ik gooi ze altijd weg eerlijk gezegd, open ze niet eens.

    En die ene keer dat ik het wel belangrijk vond? Kon ik het niet opsturen, pakte het niet of zo, zul je net zien 😉
    X

  10. leegschrift zegt:

    Om een leuk antwoord zit je niet verlegen. Wat zullen de mensen er weer blij mee zijn. Onderzoek, ook de ondervraagden maken er meer werk van. Haha.

  11. Mrs. Brubeck zegt:

    De meeste dromen zijn…

  12. Virginie zegt:

    Niet leuk voor jou maar wel een leuke post om te lezen, ik heb toch een paar keer moeten lachen met de manier waarop je het allemaal schrijft! En af en toe gedwongen de fiets moeten nemen om een brief in de juiste bus te steken, het kan alleen maar goed zijn voor je fysiek ;o), toch?

  13. evavertelt zegt:

    Haha, je hebt vandaag een glimlach op mijn gezicht getoverd. Deed deugd hier in het Buitenverblijf 😉

  14. Kan me je gevoel indenken. Ik doe ook echt niet overal aan mee hoor.. Soms is het niet eens terecht. Ook zo iets. Kom je voor het eerst op een website en vragen ze al wat je ervan vindt via een irritante pop-up.
    Joh.. je zal toch directeur kunnen worden? Is net zoiets als ergens voorzitter van zijn toch? Lekker delegeren en zelf op je lauweren rusten? Nee grapje.. maar ik vind dit grapje van jou wel heel leuk ;-).
    Fijne zondag verder!

  15. Samaja zegt:

    Onze postbode heeft het moeilijk met het feit dat wij huisnummer 36 hebben en de buren 36a. Nochtans staat het duidelijk op beide brievenbussen en bij de buren staan hun namen er zelfs duidelijk op. En toch krijgen we constant post voor hen en omgekeerd.

  16. Kathleen zegt:

    Lol!
    Schitterend antwoord.

    Toch droevig, die slechte service bij de post. Even triestig als het verdwijnen van die goeie ouwe postkantoren in België. Dat vond ik indertijd echt niet tof, en ik ben blij dat we hier in Rafelbunyol tenminste nog een echt, normaal postkantoor hebben.

  17. Rebbeltje zegt:

    Heerlijk jullie taaltje…kunnen serieus wielen afdraaien
    Prachtig om te lezen, maar jij hebt je sollicitatie gepost 😉
    Hier was het ook raak en na 2 x achter de postbode aangelopen te zijn…post was voor de buren. Keek hij me aan zo van dan stop je die daar toch in de bus.
    Zei ik hem jij wordt ervoor betaald ik niet 😦
    1 x oke maar blijf niet aan de gang.
    Groetjes en leuke post om te lezen…

  18. Menck zegt:

    Mohow zeg, ik krijg dan weer een maandelijkse _factuur_ voor het regelmatig dumpen van wat schrijfsel op mijn weblog. Met dank aan Telenet. Een tevredenheidsenquête hieromtrent mocht ik nog niet ontvangen.

  19. bentenge zegt:

    Heb jij aandelen B-Post dat je zo maar even zelf aan de slag gaat ?

  20. Liese zegt:

    ik kocht een nieuwe rok deze week en ‘k mocht er al een tevredenheidsonderzoek over invullen. “Jaja, en in solden” schreef ik 😀

  21. Haha! Heerlijk…je wordt vast nog gebeld!
    Maar? Cheque? WordPress? Waar regel ik dat?

    Heel herkenbaar trouwens je verhaal en als ik dan
    iets vind dan blijkt het (on)tevredenheids onderzoek
    onvindbaar. Zo raar..

  22. beaunino zegt:

    Laat ik nou net van plan zijn geweest een tevredenheidsonderzoekje onder mijn lezers te gaan houden;-)

  23. perdebytjie zegt:

    Jy is ’n goeie landsburger wat moeite doen om die pos reg af te lewer…sommige mense sal dit sommer weggooi!

  24. Ik vul dat nooit in, behalve wanneer het echt negatief is……zoals met La Redoute.

  25. Pingback: Tevredenheidsonderzoekjes #40dagenbloggen | misssexandthecity

  26. Flavie zegt:

    Hahaha… ik ben ook benieuwd!
    Wij hebben ook zo’n brievenbus… weet de postbode niet goed waar het moet, dan komen die brieven bij ons terecht.

  27. Hahaha, ik zou die zijn gezicht willen zien als hij/zij die antwoorden leest.
    Ik hoop geen vragenlijst over B-post te krijgen, ik ben er sinds gisteren ‘foxwild’ op (zoals mijn leerlingen zouden zeggen!)

  28. Marion zegt:

    Hahahaha briljant!

Geef een reactie

