Thomas Verhofstadt, of de gruwel van een konijnenspleet

De laatste week heb ik wat last gehad van mijn voorgevel. Alles heeft te maken met een oud bereid konijntje dat nog in onze diepvries zat. Op een lui moment had ik geen zin om eten te maken, deed dan maar dit dier in een glazen kom warmde het op in de microgolf. Lekker? Absoluut.

Alleen was het een dier met overal beentjes. Het was niet moeilijk om de meeste ervan te ontwijken, maar bij ééntje lukte dit niet. Resultaat is dat van één van mijn voorste konijnentanden een stuk afbrak.

Welk gevoel dit gaf? Gruwel, echt gruwel. Ik moest denken aan één van mijn buurvrouwen. Een vriendelijke dame, dat wel, maar ze verzorgt zich eerder slecht. Als ze spreekt kun je in haar mond hier en daar een tand ontwaren, als bewijs van dat ze ooit een gebit heeft gehad. Bij haar (nog steeds) inwonende zoon hetzelfde verhaal. Tand eruit? Geen probleem, weer eentje minder om te moeten poetsen.

Ik voelde met mijn tong langs de opening die was ontstaan in mijn mond, en voelde een gat waar een tientonner kon door rijden, met aan elke zijde een majorette van de Koolkerkse pingpongclub. Het voelde haarscherp aan, mijn tong werd bijna in twee gereten.

Bang stapte ik naar de spiegel op de gang. Ik hield angstig mijn lip omhoog en zag een spleet die deed herinneren aan een ex Belgische premier die een tijdje geleden onze staatshuishouding naar de filistijnen heeft geholpen en nadien naar de Europese politiek is gevlucht om als liberaal frontman ten aanval te trekken tegen iedereen die een mening heeft.

“Help!” riep ik, voorzichtig articulerend uit vrees dat ook de rest van mijn tanden zou uitvallen. Het gebeurde net op goede vrijdag, op een moment dat geen enkele tandarts bereikbaar was. Dit betekende dat vrijdag, zaterdag, zondag én maandag geen afspraak kon worden gemaakt. We gaan op één mei voor een weekje op reis. Zou ik voor die datum een consultatie bij mijn tandarts kunnen versieren?

De goden waren met mij. Op dinsdagmorgen kon ik de assistente van de tandarts bereiken. Normaal gezien krijg ik daar geen afspraak binnen de maand, maar gezien mijn voorgevel gehavend was, lukte het voor vrijdag, eergisteren dus.

“Oei,” zei de tandartse toen ik op de stoel ging liggen. Ze nam meteen haar gerei beet en begon aan het klusje.

Met resultaat. Hier zit voor u een totaal gerestaureerde Thomas Pannenkoek, die weer vrij kan lachen zonder zijn hand voor z’n mond te houden.

Dank je wel.


		
Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

46 reacties op Thomas Verhofstadt, of de gruwel van een konijnenspleet

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik begrijp dat jij op geen enkele wijze wilt lijken op meneer Verhofstadt!

    Soms zijn tandartsen een geluk bij een ongeluk.

    Mijn advies: eet nooit meer een zielig konijntje ….

    Diervriendelijke en vegetarische groet,

  2. perdebytjie zegt:

    Dis my argste nagmerrie dat ek ’n voortand so kan verloor!Heerlike humoristiese beskrywing!

  3. djaktief zegt:

    Goed afgelopen gelukkig. En zo beschreven dat foto’s niet eens gemist werden 🙂

  4. djaktief zegt:

    Ik plaag je ook alleen maar.

  5. De titel gaf me een vermoeden van een gruwelijk verhaal (met Guy Verhofstad ergens in de hoofdrol of bijrol). Weinig gruwelijks aan je verhaal tenzij de rekening bij de tandarts gruwelijk hoog was en helaas ook niet echt een plezant verhaal voor het konijn in kwestie, maar dat geheel terzijde. Een mens zou van dit soort verhalen niet rap vegetariër worden en tandartsen kunnen hun rekeningen blijven betalen. Al bij al een goed einde. 😛

  6. Morgaine zegt:

    Jammer de geen voor en na foto, whahahaha 😉

    Nee, zonder dollen, ben blij dat het weer gemaakt is, en dat jij weer kunt lachen 😀

    X

  7. Samaja zegt:

    De horror! Ik heb daar soms nachtmerries over, het moet zo raar zijn als je er echt mee te maken krijgt…

  8. Mieke zegt:

    Hier soms ook dromen dat al mijn tanden uitvallen. Pure horror. Gelukkig zijn dromen werkelijk waar bedrog.
    Mooi verhaal van gisteren.
    Wens jullie bij deze ook een fijne deugddoende vakantie toe.

    Voila, al wat ik wou zeggen in 1 reactie 😉

  9. Koen zegt:

    En ik maar denken dat ‘konijnenpootjes’ gelukbrengers zijn …

  10. Rebbeltje zegt:

    Gelukkig kon de reparatie gedaan worden en als ik die foto zie zou ik geen konijn meer eten haha

  11. Marianne zegt:

    Moets wel even stiekem lachen, bij ons in Nederland betekent voorgevel borsten van een vrouw 😀 Gelukkig is de reparatie goed gelukt en je gebit weer compleet.

  12. Menck zegt:

    Dat zal ongetwijfeld de spreekwoordelijke tand des tijds zijn geweest. 😉
    Alles waar teveel beenderen of graten in zitten, laat ik met veel plezier links liggen.

  13. De Fruitberg zegt:

    Met die tanden had je wel makkelijker wortels kunnen eten ….

  14. joke_dev zegt:

    Je hebt er dus een stukje laten aan breien…. Ik ook vorige vrijdag met resultaat dat mijn mond anders sluit en mijn tanden niet meer op mekaar passen tja komt het nog ooit goed?

  15. yvonnevdlaan zegt:

    Haha, ik verwachtte iets heel ernstigs te gaan lezen, maar het valt nog mee. 🙂 Als er iets aan je gebit is voelt dat altijd meteen zo erg hè?! Alsof het enorm is. 🙂 Gelukkig kan dat allemaal mooi hersteld worden.

  16. beaunino zegt:

    O en wat kun je je dan ongelukkig voelen. Ik ken het hoor. Gelukkig is alles op tijd gemaakt. Als ik je niet meer spreek voor jullie vakantie wens ik jullie heel veel plezier. Probeer de zorgen een beetje thuis te laten, anders heb je er nog weinig aan hoor. Lieve groet (ja dat bestaat) Narda

  17. sandravda zegt:

    Begrijp je volkomen! Een kleine maand geleden had ik hezelfde voor, maar door een banaan te eten 🙂 Het was bij mij een oude tandvulling die kapot was gegaan, maar het was best wel schrikken…

  18. Flavie zegt:

    Oef… eind goed, al goed 🙂

  19. Blij voor je dat je je weer kunt vertonen. Tis bijna 1 mei! Probeer ervan te genieten hoor!
    Bij mijn tandarts kun je voor een spoedklus bijna altijd dezelfde dag terecht. En jij dus ook. Weet je dat ook weer hè..

Geef een reactie

