De grote tijdelijke verdwijntruc van Thomas Jefferson Pancake

Ik hergebruik een fotootje van mijn reisfotochallenge van vorig jaar. Onze reis Bulgarije, weet je nog, met het vieze toilet in het restaurant waar we tijdens onze rondreis waren gaan eten.

We gaan er opnieuw naartoe. We verblijven in Nessebar, een mooi stadje aan de Zware Zee. Geen rondreis deze keer, gewoon patat-boem onze valies op de kamer en kijken wat we vanuit deze basis kunnen ondernemen. Wat wandelen, op het gemak een terrasje doen, boek lezen, in onze neus peuteren.

Het Internet zal ik loslaten voor een weekje. Gelukkig voor jullie, want dan moeten jullie al mijn stomme commentaren niet verwijderen. Bij de beoordelingen van het hotel las ik dat er een zeer slechte Wifi-verbinding is. Niet erg, zolang ik maar af en toe eens kort de online kranten kan doorlopen. Zolang ik ook wat verbinding hou het het huisfront, want zoals je weet… En misschien ga ik wel eens lurken op WordPress, heel misschien.

Gisterenmorgen moest ik werken, en was het ‘rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan’ (bedankt, Herman Van Veen) om mijn collega’s niet op te zadelen met massa’s ‘smurrie’ (zoals ik het noem). Na ons reisje blijf ik nog twee weken thuis.

Trouwens, van Herman Van Veen gesproken, kun je jezelf voorstellen dat de genaamde Thomas Pannenkoek, die vaak jankt over zijn tinnitus, vorige week in de Brugse schouwburg naar een optreden van die man is geweest? En meer nog: dat hij ontzettend heeft genoten?

Het was een prachtig optreden. Niet te geloven dat de man de zeventig voorbij is en nog met zoveel vuur op het podium staat. Af en toe nam hij een rustpauze en liet hij één van zijn zangeressen een solootje doen (zeer gesmaakt, trouwens), maar hij doet het toch maar. Na het optreden bleef hij toegiften geven tot ongeveer nog honderd man in de zaal zat en hij de mensen definitief goeienavond wenste.  Het viel wel op dat het publiek nog het warmst liep voor de ‘oude’ nummers van zijn hand. Genre ‘Hilversum 3’, ‘Anne’, en konsoorten. Ik beken dat ik één van die fans ben.

Het weer op onze reisbestemming? Ca va, eigenlijk. De voorspellingen zijn al een stuk beter dan die eergisteren werden gepubliceerd. We nemen het zoals het komt.

Hoe dan ook wordt het een stuk beter dan in Brugge…

Maar: troost voor Belgen en Nederlanders: in Dikson wordt het véél slechter!

Alles is zeer relatief, dus…

Hopen en duimen maar dat tijdens onze afwezigheid geen ernstige dingen gebeuren…

Tot volgende week dinsdag of zo…

Jullie flinke Thomas

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

39 reacties op De grote tijdelijke verdwijntruc van Thomas Jefferson Pancake

  1. djaktief zegt:

    Fijne vakantie Paul. Doe de groeten aan de Zwarte Zee voor me. Ik vond Bulgarije geweldig. Plovdiv, Rila, Valiko Ternovo, maar ook de natuur o.a. in Batak.

    Groetjes,

    Dorothé

  2. Tinnitus, daar zit ik ook wel eens over te janken. Echt heel vervelend. Om dat toilet zou ik ook even janken… Een hele fijne vakantie gewenst!

  3. Matroos Beek zegt:

    Geniet van jullie vakantie!

  4. De Fruitberg zegt:

    Amuseer je tijdens die vakantie. DIt is een bevel!

  5. Eilish zegt:

    Ik hoop dat die Zware Zee niet de hard op je maag ligt.
    Fijne vakantie!

  6. Koen zegt:

    Ook ik wens je veel rust toe aan de Zware Zee. Hahaha. En laat je licht eens schijnen waarom die zee ‘Zwart’ wordt genoemd …

  7. tinyblogt zegt:

    Veel plezier, of vooral veel rust en ontspanning! En ik ben blij dat je genoten hebt van Herman, zo kwam je toch nog eens uit je kot, goed zo!

  8. Mrs. Brubeck zegt:

    Geniet ervan en vooral van elkaar!
    Fijne vakantie!

  9. Rebbeltje zegt:

    Aha jullie gaan echt…wens ik jullie een hele fijne vakantie…

    Ons laatst geboren kleinkind heet Anne en is nu 3 en een halve maand
    Gaan we straks kijken of ze naar ons wil lachen

    Geniet je vakantie

  10. Menck zegt:

    Van Veen is dan ook een rasartiest. Ja, zelfs ik, notoir rocker, ben fan.
    Geniet van je reis, beste Thomas.

  11. ellymay47 zegt:

    Fijne vakantie probeer maar een beetje te genieten…..en goed opgeladen weer terug te komen

  12. Rob Alberts zegt:

    Veel plezier daar.

    Zonnige groet,

  13. joke_dev zegt:

    Geniet van je weekje verlof! Het weer komt dik in orde, ze weten dat je eraan komt 😀

  14. perdebytjie zegt:

    Geniet jou vakansie!

  15. Marianne zegt:

    Een hele fijne en ontspannen vakantie gewenst zonder vervelende toestanden. Geniet ervan..

  16. Geniet maar met emmers hoor! Maarre… de Zware Zee??? Bestaat die echt? 😉

  17. beaunino zegt:

    Toevallig: ik had het er vorige week met Rem in de auto over dat ik best een keer naar Herman van Veen zou willen. Was nav het nummer Maarten Maarten van hvv (instr. met Rosenberg trio)
    Fijne vakantie Paul en R. Niet te veel denken.

    (Kom jij maar gerust even lurken hoor)

  18. Haha! Heerlijk verhaal weer, hoop dat jullie
    volop aan het genieten zijn. Veel plezier…

  19. Flavie zegt:

    Ik hoop dat het een fijne vakantie was 🙂

Geef een reactie

