Toen dacht ik… 

Hoe zou het zijn om zo, recht uit het blauw,  right of the blue,  een berichtje te sturen vanuit de vakantiebestemming ? 

Zo heel kwetsbaar,  heel onvoorbereid vanuit een makkelijke sofa in ons hotel in Nessebar. Na een gesprek met een jonge Zweedse weduwe.  Na ook een leerzaam gesprek met twee meisjes van het animatieteam,  die zich hier,  door de rust van het seizoen,  dood vervelen ? 

We amuseren ons te pletter.  ‘s. Avonds,  als de meeuwen zich terugtrekken van ons terras, genieten we van een wijntje.  Of twee. Of drie.  Vier,  misschien ?  

Maakt niet uit. 

Zou ik eens zwaaien naar mijn Weurdpris_ kennissen ? 

Joak ! 
Zwaai, zwaai !!! 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

68 reacties op Toen dacht ik… 

  1. zinderen zegt:

    tot in den draai!

  2. Samaja zegt:

    Trakteer je mij ene?

  3. Mrs. Brubeck zegt:

    K wist al niet wat ik zag, al dat gezwaai…maar zou ook door de wijn kunnen zijn 😀😀

  4. Rob Alberts zegt:

    Dank voor deze onverwachte groet.
    Geniet maar van een fijne tijd met een goed glas.

    Vriendelijke groet,

  5. Matroos Beek zegt:

    Santé! Profiteer er maar van!

  6. Menck zegt:

    Dikke wuif van hieruit. Geniet ervan. Doen wij ook, want we gaan momenteel gebukt onder een ware hittegolf. Toeme, niet te doen, zeg.

    😉

  7. emmymus zegt:

    Geniet er maar van!

    Lees nu ondertussen al een paar jaar uw woordenpers, en vaak wil ik reageren maar komt het er niet van.

    Dus bij deze:
    Geniet maar van jullie welverdiende vakantie!²

  8. Rebbeltje zegt:

    Ha kan wel terug zwaaien maar dat zie je niet…zeg ik proost en geniet 😉

  9. Wat heerlijk, geniet ervan…
    *zwaait enthousiast terug*

  10. chrissebie zegt:

    Wat heerlijk, je klinkt ontspannen, en het was een goeie keuze om toch op reis te vertrekken! Geniet ervan!

  11. Ziet er prachtig uit geniet lekker !!

  12. Falderie zegt:

    zwaai terug. geniet er nog van!

  13. perdebytjie zegt:

    Gelukkig kan jy dadelik in die kooi neerval,as jy te veel wyn gehad het!Lyk heerlik ontspannend daar.😀

  14. els zegt:

    Enthousiaste zwaai terug richting Bulgarije!

  15. Eilish zegt:

    Ondertussen ben jij al lang je roes aan het uitslapen 🙂

  16. Marion zegt:

    Wat een verrassing!!! Leuk!!! Geniet nog maar even flink verder daar!

  17. nannonblog zegt:

    Ik net terug van onze back to basic dorp en stiekem weer blij terug te zijn in the virual insanity die toch ook zijn mooie kanten heeft, geniet ze Thomas. Ik lees de nieuwe pannenkoekjes weer want ik loop achter!

  18. tinyblogt zegt:

    Oh! Moh zo lief daj ne ki zwoait. Al ik nu beginn te zwoaien, zit mien lief e bitje roare te kieken, moh kgon ’t mien nie antrekkn. Stel ’t nog wel hé!

  19. Morgaine zegt:

    Geniet van jullie vakantie 😀

    x

  20. vivapo zegt:

    Oei, ziek te loate vo te zwooien? Kzien zalve up vacance moeie weten. Allé. Kwuven vanuut Nederland!

  21. beaunino zegt:

    Hm🤔.
    Leuk Thomas, maar ook een klein beetje zorgelijk. Ik bedoel: spontane dingen zijn toch vaak de leukste dingen in het leven? Hetzelfde geldt voor de authenticiteit van spontane gedachte die als eerste in je hoofd opwellen en met anderen deelt. Vaak zijn ze het mooist/ meest interessant / meest leerzaam voordat er aan de gedachte gepolijst is. Puur. Echt. Soms niet erg handig. Maar wel recht uit het hart. Ik hou ervan! Alles is vaak al zo bedacht en door de zeef gehaald van de maatstaven van ons brein.
    Waarmee ik niet wil zeggen dat een ieder zijn gal maar moet spuwen en /of mensen maar moet beledigen of pijn doen.

    Leuk, zo’n zwaai:
    Vertelt toch meer dan je op het eerste oog zou vermoeden.
    *zwaait terug met beide handen*

  22. Inmiddels Ijn jullie alweer thuis.. Maar wel leuk zo’n onverwacht logje! Ik zwaai terug🙋🏼, zie je het?

  23. Flavie zegt:

    🙂
    Een late zwaai zwaai terug!

Geef een reactie

