Maar dat is toch gewoon een…

In het dagelijkse leven doe ik het zelden, maar ééns we een reisbestemming hebben bereikt hang ik de riem met fototoestel rond mijn nek.

Het zal geen toeval zijn dat heel wat van de bloggers die ik volg regelmatig schitterende eigengemaakte foto’s plaatsen.  Gisteren nog hing ik kwijlend over de toetsen van mijn laptop terwijl de foto’s van Medard de revue passeerden.

In Bulgarije was het niet anders. We zijn er een weekje geweest, en ik hou netto een driehonderdzestig foto’s over. Netto, omdat ik elke avond de (naar mijn idee) minder geslaagde naar de eeuwige jachtvelden stuurde.

Vorige week donderdag waren we aan het wandelen in het stadje Pomorie. De gids had zijn ding gedaan en we kregen wat vrije tijd om op ons eentje een wandeling te maken. Of, zoals de meesten deden van onze groep, een terrasje te bezetten en Bulgaarse wijn binnen te kappen. Voor ons kon dit nog wachten – wij op weg !

Ik nam zeer mooie foto’s van mijn eigen prima donna, van wat gebouwen in de omtrek, wat sfeerbeelden in het algemeen en toen viel mijn oog op een groot kleefvignet aan de onderkant van een snackbar.

Terug bij de bus aangekomen vroeg ik de vrouwelijke gids (er was een Franstalige dame en een min of meer 🙂 Nederlands sprekende mannelijke gids) wat dit beeld wel kon voorstellen. Want ik, de domme Thomas Pannenkoek, wou mijn cultuur toch wat verrijken.

De dame keek geïnteresseerd op het kijkvenster van onze Nikon en proestte het uit. Ze stapte lachend verder, waardoor ik op mijn honger bleef zitten. Blijkbaar moest de mannelijke gids het uitleggen, want hij kwam mijn richting uitgestapt, met een verlangende glimlach op zijn gezicht.

“Maar mijnheer, dat is toch gewoon een hotdog!” zei hij, duidelijk ontgoocheld.

“Aaaaahhhh!” zei ik, als bij een gemaakte aha-erlebnis.

Kun je jezelf voorstellen dat in ons Vlaams of Nederlands werkgebied zo’n affiche zou gebruikt worden?

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

43 reacties op Maar dat is toch gewoon een…

  1. Samaja zegt:

    Schitterend 🙂

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Maar Pannenkoek toch, dat lag gewoon aan het feit dat je met een Nikon trok, anders had het meteen duidelijk geweest! 😀😀 (deze reactie is de schuld van B)

  3. Rob Alberts zegt:

    Jouw culinaire uitstapjes zijn wereldberoemd.
    Maar ik begrijp dat dit voor jou een wereld ervaring is geweest.

    Vrolijke groet,

  4. joke_dev zegt:

    natuurlijk moet je hier een man voor zijn, lach tranen met tuiten vind het heerlijk!

  5. Het zou mij weer helemaal niet opvallen! Grappig 😀 Hoe zou hij smaken? 😉

  6. Rebbeltje zegt:

    Je beschrijft het mooi…maar zelfs dat had ik je uit kunnen leggen…eten is wat anders, dat laat ik aan jullie over 😉
    Groetjes

  7. Marianne zegt:

    Geweldig hoe dit weer zo leuk omschreven heb, is Pannenkoek eigen hè 😀

  8. Menck zegt:

    Of zoals de Fransen zeggen: A dirty mind is a joy forever. 😉

  9. nannonblog zegt:

    Het is in elk geval geen preutse hotdog!

  10. De Fruitberg zegt:

    :Dat is een koperdraad waar een stukje isolatie van weggehaald is

  11. Matroos Beek zegt:

    Ziet er best lekker uit, maar ik vertrouw dat vlees niet… 😉

  12. Flavie zegt:

    Hahaha 🙂 🙂

  13. Marion zegt:

    Wat een Wiener!!! Hahahaha!

  14. Liese zegt:

    één of andere marketeer had daar een fijne dag blijkbaar 😀

Geef een reactie

