Vakantiegevoel in Brugge – Discover Thailand

Vorig jaar waren we er ook al geweest, op het Brugse Zand. Dit jaar heeft men (waarschijnlijk omwille van de werken op die locatie) het gebeuren verplaatst naar het stationsplein van Brugge.

De muziek die (zo blijkt uit de bovenste foto) werd gespeeld was niet echt mijn dada, maar gaf wel een zeer typische sfeer, waardoor de omgeving van het stationsgebouw in geen tijd transformeerde naar Klein Thailand.

Burgemeester Landuyt gaf een speech waarbij we eerlijk gezegd plaatsvervangende schaamte kregen. Kan die man nu écht zijn best niet doen om een beetje deftig Nederlands te spreken? Het leek alsof hij zich nog een beetje extra forceerde om de ‘g’ en de ‘h’ verkeerd uit te spreken.

Onbewust passeerden we een plaats waar een monnik net zat te kakken. Echt waar, we waren enorm gegeneerd, meer nog dan de man zelf. Hij had al gereed papier aan zijn arm hangen om na de boodschap zijn reet te vegen.

Er waren kraampjes met kledij en prullaria, zelfs waar je massage kon krijgen, maar de hoofdmoot van de kraamhouders hadden een eigen eetkraampje voorzien. Voor heel democratische prijzen kon je proeven van al dat lekkers. Eten die wij kennen van onze rijkgevulde reizen in Azië, maar die voor de Bruggeling of toerist eens iets anders zijn dan de stamppot met worst, friet met biefstuk of andere Belgische of Nederlandse kost.

Het vergt heel veel karakter om je niet te laten verleiden om al dat lekkers eens te proeven. Op een zonnig plekje lieten we ons het eten smaken, zij het met een komisch ‘bestek’ dat we mee kregen.

Hier zie je mijn lieve dame smullen op een zonnig plekje. Ik heb haar een beetje incognito gemaakt om te vermijden dat onze brievenbus overloopt van de fanmail.

Het werd superdruk. De lange tafels werden volledig gevuld met een mooie mix van Aziatische en plaatselijke mensen. Hier en daar ontstonden leuke conversaties, de sfeer zat er goed in.

Het mooie weer was natuurlijk mooi meegenomen…

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

45 reacties op Vakantiegevoel in Brugge – Discover Thailand

  1. Rob Alberts zegt:

    Dit is vast een reizend gezelschap.
    Komend weekend zijn ze in Almere.
    Ik ben benieuwd of die monnik er dan ook weer is …..

    Zonnige groet,

  2. De Fruitberg zegt:

    Die monnik kakt op een mooi tapijtje bovendien?

  3. Matroos Beek zegt:

    Dat ziet er echt lekker uit!

  4. chrissebie zegt:

    Zalig! Jammer dat we andere verplichtingen hadden , anders waren wij ook geweest. Ja en met zo’n mooi weertje is het des te leuker. Fijn dat jullie genoten hebben.

  5. Eilish zegt:

    Sommige West-Vlamingen en hun dialect hé… Die van mij bestelde gisteren in Breskens ‘un zatte kaffie’. Hij had thuis al gezegd dat hij dat ging doen en daar al voorpret om gehad zelfs.
    De vrouw die ons bestelde dacht heel even dat hij een borrel bij de koffie wilde…
    Leuk uitje dat jullie maakten. Misschien past Bredene wel in onze kalender.

  6. tinyblogt zegt:

    Verdorie toch hé. Ik was er ook graag bij geweest, maar zag het niet zitten om op mijn luie dag mij weer in de auto te wringen naar Brugge. ’t Ziet er nochtans echt gezellig uit én lekker!

  7. djaktief zegt:

    Je hoefde niet ver voor deze ‘vakantie’ en kon lekker in het beste bed slapen na afloop.

    Groetjes,

    Dorothé

    • O, maar ik had geen afloop van dat eten, hoor !

      • djaktief zegt:

        Je maakt overal een geintje van…. afloop betekent in Nederland gewoon dat iets beëindigd is…. ik bedoelde dat je gewoon even dichtbij op vakantie was met het comfort van je eigen huis als hotel. Maar waarschijnlijk neem je me gewoon in de maling

        • Bij ons heeft afloop eendubbele betekenis. Velen zouden van dat kraampjeseten niet proeven omwille van de hygiene, in Thailznd zelf idd gevaarlijk, maar hier helemaal niet.
          Ik had je boodschap goed begrepen, maar vond die afloop zo’n inkopper dat ik het niet kon laten. Slecht karakter ben ik !

  8. Wat leuk om die in je eigen stad tegen te komen!
    Je dame laat het zich goed smaken en nee.. ik zou haar niet herkennen als ik haar op straat tegen kwam.

  9. Rebbeltje zegt:

    Ha dat had je niet moeten doen want zoveel postkomt er tegenwoordig niet in de brievenbus 😉
    Maar ziet er lekker uit, maar ik vermijd die drukke markten meestal 🙂
    Groetjes en geniet de 2e pinsterdag

  10. joke_dev zegt:

    Je bent weer je eigen zelve, zo cynisch :‑/:/

  11. Menck zegt:

    Tof initiatief met opbrengsten die bovendien te groten dele voor een goed doel zijn bestemd.
    Wat Landuyt betreft: het land uit ermee. Überprutser.

  12. Koen zegt:

    เป็นชิ้นดี

  13. missfolies zegt:

    Moh, had geen weet van dit evenement in Bru(g/h)(g/h)e. Vooral die foto’s met dat eten spreken aan. 🙂

  14. sandravda zegt:

    Lijkt me een leuke dag! Wees gerust: we zullen je dame niet herkennen (lijkt me wel een mooie vrouw 🙂 )

  15. Morgaine zegt:

    Altijd weer leuk en ik zie dat Rob verteld dat ze hier zijn komend weekend, hahaha als je mij wilt tegen komen misschien 😛

    X

  16. Flavie zegt:

    Onze bovenburen waren er ook (gezien op facebook)… het zag er heel gezellig uit.

  17. kutukamus zegt:

    Much enjoyed that sitting monk 🙂

  18. Ik ben daar gepasseerd maar wist niet goed wat er gaande was. De muziek was ook bijna ten einde want de laatste act werd aangekondigd. Ik was dan ook nogal aan de late kant. Mijn foto’s zijn ook niet echt de moeite. Dan heb je het gelukkig een stuk beter gedaan. Mooi verslagje.

  19. Rebbeltje zegt:

    Ontbijten en pps lijken kan dat samen?
    Groetjes

Geef een reactie

