En toen ging ze van ons heen…

Een uur of vijf geleden is mijn moeder onwel geworden op haar kamer.

Ze kreeg nog de beste zorgen toebedeeld van het verplegend personeel, maar het mocht niet meer baten.

Mama Suzanne is niet meer.

Ze moet niet meer afzien, ze krijgt eindelijk wat rust. Klopt allemaal, maar nu is dit nog zeer moeilijk te plaatsen.

(uit respect laat ik de reacties open op dit logje / ik weet dat jullie allemaal meeleven, excuseer dat ik op deze reactie geen antwoord kan tikken – alvast dank voor jullie medeleven !!)

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie. Bookmark de permalink .

48 reacties op En toen ging ze van ons heen…

  1. chrissebie zegt:

    Ik kan helaas niets meer doen dan jou, je vrouw, kinderen en familie, heel veel sterkte te wensen! Ik hoop dat je haar overlijden in alle sereniteit kan verwerken. Mijn oprechte deelneming.

  2. tinyblogt zegt:

    Veel sterkte, voor jou en je familie. (en zie de tekst in mijn vorige reactie – B. Vermeulen)

  3. zinderen zegt:

    Lieve Pannekoek, veel sterkte voor jou en je familie!

  4. De Fruitberg zegt:

    Ook van mijnentwege welgemeende deelneming. En ouder verliezen is een harde noot om te kraken. Sterkte voor jou en je familie.

  5. djaktief zegt:

    Beste Thomas/Paul,

    Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Dat ze in vrede moge rusten. Ik wens je een goed afscheid en stuur je een paar woorden die mij eens troostten….

    leven is eeuwig en liefde onsterfelijk
    de dood is slechts een horizon
    en een horizon is niets
    dan een grens aan ons gezichtsvermogen

    Groetjes,

    Dorothé

  6. Rebbeltje zegt:

    Net een reactie gezet en nu dit…je zegt het al eindelijk heeft ze haar rust.
    Gecondoleerd en sterkte de komende tijd.

  7. bentenge zegt:

    Innige deelneming.

  8. Dray zegt:

    Gecondoleerd. Ik wens je heel veel sterkte toe met dit enorme verlies.

  9. beaunino zegt:

    Lieve Paul,
    Wat een verdrietig nieuws. Je moeder verliezen…het is tegelijkertijd ook een beetje je kind-zijn verliezen.
    Ik wens je heel veel sterkte en kracht de komende dagen, maar ook ver daarna.
    Gecondoleerd, R. natuurlijk ook.

  10. Mrs. Brubeck zegt:

    Dankbaar voor alles wat ze deed, voor wie ze is en altijd voor jullie zal blijven!
    Sterkte, ze zal altijd bij jullie blijven!
    Liefs x

  11. E. zegt:

    Mijn oprechte deelneming bij jullie verlies.
    Veel sterkte voor jou en je volledige familie!

  12. evavertelt zegt:

    Ik wens je veel sterkte x

  13. ellymay47 zegt:

    Ik wens jou en je familie heel sterkte de komende tijd

  14. Gerda zegt:

    Gecondoleerd en heel veel sterkte!

  15. poezemie zegt:

    Afscheid
    is met zachte vingers wat voorbij is dichtdoen en verpakken in goede gedachten der herinnering;
    is met dankbare handen weemoedig meedragen al wat waard is om niet te vergeten;
    is moeizaam de draden losmaken en uit het spinrag der belevenissen loskomen en achterlaten en niet kunnen vergeten…
    (W. Bruyninckx)
    Veel sterkte!

  16. Marianne zegt:

    Lieve Paul, mijn innige deelneming en heel veel sterkte met het verlies.
    Je moeder is nu in goede handen van God en verlost van alle leed.

    (Sorry dat ik weinig schrijf, mijn man heeft een herseninfarct gehad)

  17. Ach Thomas, voor jou, je familie en alle dierbaren, sterkte en gecondoleerd 🌹

  18. Rimpelingen zegt:

    Mijn oprechte deelneming. Ingrid Vanderkrieken

  19. nannonblog zegt:

    Gecondoleerd Thomas en heel veel sterkte

  20. Koen zegt:

    Blijf over haar vertellen, dan blijft ze ‘levend’ in jullie / de verhalen. Gecondoleerd.

  21. tifosanele zegt:

    Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

  22. Menck zegt:

    Herinner haar, maar niet in sombere dagen. Herinner haar in de stralende zon. Herinner haar hoe ze was toen ze alles nog kon. Heel veel sterkte van Katrien en ik.

  23. Eilish zegt:

    Ook al is het verdriet rauw, verder afzien zou je ook niet gewild hebben allicht.
    Hou mekaar met de ganse familie goed vast en veel sterkte!

  24. Rob Alberts zegt:

    Voor jou en je familie heel veel sterkte.

    Condolerende groet,

  25. Matroos Beek zegt:

    Mijn oprecht innige deelneming. Ik leef met je mee tijdens deze zware dagen. Draag de dierbare herinneringen aan je lieve moeder verder in je hart. Ik hoop dat je troost kan vinden en wens je heel veel sterkte.

  26. liebest zegt:

    Dikke virtuele knuffel !

  27. Marion zegt:

    Al weken ben ik bang dat dit bericht in mijn lijst zal verschijnen. Het was onvermijdelijk, maar wat is het vreselijk verdrietig. Ik denk aan jullie. Woorden schieten tekort. Heel veel sterkte.

  28. Woorden zeggen weinig bij zoveel gemis. Zoek steun bij elkaar en veel sterkte. Innige deelneming.

  29. Hillechien zegt:

    Lieve Paul en familie,ik kan niets anders doen dan even te reageren ook al zullen onze woorden een schrale troost zijn. gecondoleerd met dit zware verlies en om dit alles een plaatsje te geven. Dikke knuffel voor jou/jullie

  30. joke_dev zegt:

    Ik wens jullie veel sterkte bij dit grote verlies. Een moeder verliezen is ingrijpend en ik wens dat jullie de tijd en ruimte krijgen om dt verlies in alle rust en sereniteit te kunnen verwerken en later te plaatsen. Mijn deelneming.

  31. damngoodsoffie zegt:

    Heel veel sterkte. Je moeder verlies je maar één keer. Je verliest iemand die jou in al je gedaanten heeft gekend en liefgehad. Neem alle tijd die je nodig hebt om verdrietig te zijn.

    Weggaan is iets anders
    dan het huis uitsluipen
    zacht de deur dichttrekken
    achter je bestaan en niet
    terugkeren. Je blijft
    iemand op wie wordt gewacht.

    Weggaan kun je beschrijven als
    een soort van blijven. Niemand
    wacht want je bent er nog.
    Niemand neemt afscheid
    want je gaat niet weg.

    (Rutger Kopland)

  32. JasMien zegt:

    Heel veel sterkte voor jou en je familie. Laat je mama verder leven in je hart, en trek je op aan de mooie herinneringen! Dikke knuffel!

  33. Liese zegt:

    Onze deelneming….

  34. beaunino zegt:

    Hoop dat het een beetje met je gaat.

  35. Ohhhh… en toch nog onverwachts! Gecondoleerd Paul en veel sterkte met alles wat nu komen gaat voor alle betrokkenen. Je hebt maar één moedertje en gelukkig heb je haar lang bij je kunnen houden. Maar nu kan ze eindelijk rusten!

  36. Samaja zegt:

    Ik denk dat iedereen die hier komt lezen nu met je meeleeft. Ook ik wil graag mijn medeleven aan je betuigen. Ik wens je veel sterkte toe, voor jou en je gezin en de hele familie. Pak elkaar maar eens goed vast!

  37. Zo vreemd dat onze geliefden van de ene op de andere dag zomaar kunnen verdwijnen… doet ons even beseffen dat we niet het eeuwige leven hebben. Dat elke dag de laatste kan zijn. Sterkte…

  38. Micheline zegt:

    Het spijt me heel erg, Thomas. Heel veel sterkte voor jou en je familie.

  39. Afscheid nemen is niet loslaten, het is anders vasthouden, veel sterkte, ik weet hoeveel pijn het doet…..xxx

  40. sandravda zegt:

    Heel veel sterkte voor jou en je familie

  41. Morgaine zegt:

    Mijn condoleances lieve Paul en aanhang, heel veel sterkte in de komende tijd gewenst.

    Dikke knuffel
    Morgaine aka Suzan….
    X

  42. Flavie zegt:

    Heel veel sterkte voor jou en je familie… dikke knuffel!

Geef een reactie

