“Reset”

Vakantie voor heel veel mensen. Ongelooflijk rustig, overal (in het verkeer). Rond zeven uur ’s ochtends kun je letterlijk in je bloot gat op de Brugse Ring gaan wandelen, niemand zal het merken.

Voor ons is het nog aftellen naar dat verlof. Nog vijf weken, om precies te zijn. Onze reis is geboekt, en nadien nog wat finegetuned.  Het verblijf nog wat romantischer gemaakt, ook voor nadien een hotelletje geboekt in Diegem waar we onze auto kunnen achterlaten, en nog eens kunnen uitslapen als we midden in de nacht landen op de tarmac van Zaventem. Mooi aanbod park, fly and sleep, waar we gretig gebruik van maken. En ondertussen maken dat ons ‘paleis’ tijdens onze afwezigheid goed bewaakt wordt, je weet maar nooit.

Want misbruik en gevaar voor diefstal loert overal, ook al blijkt op het eerste zicht dat er niet veel te stelen valt. Zo merkte ik bij ontvangst van de afrekening van mijn kredietkaart dat plots een negental ‘vreemde’ transacties stonden vermeld. Aankopen bij één of andere muziekstore (Pannenkoek, muziek aankopen??), een aankoop bij een obscure site uit Engeland en enkele kleinere postjes bij H&M Online. Qué?

Bij zo’n misbruik moet in België dan een procedure opgestart worden waar je via mijnkaart.be een elektronische aangifte doet. Zo ingewikkeld dat een ‘simpele’ medemens het na vijf minuten zal opgeven. De bewuste dienst is niet via mail te bereiken. Eéns het dossier elektronisch doorgegeven kun je contact nemen via de telefoon. De eerste keer hing ik vijfendertig minuten (!!) aan de telefoon voordat ik iemand hoorde. Dit met een wachtmuziekje dat tergend zagend was. Dan nog krijg je een antwoord dat uitgaven zullen teruggeboekt worden ‘onder voorbehoud’ (om de spanning er nog wat in te houden).

Ondertussen kunnen we wel genieten van de prachtigste zomer die we kregen in jaren. Door mijn overplaatsing op het werk, heb ik nu de luxe om op fietsafstand van mijn werkplaats te wonen. ’s Morgens al fluitend naar het werk, genietend van de geboorte van een nieuwe dag. ’s Avonds een spurtje inzettend naar huis. Zààlig, toch?

Om nadien, als we het beiden zien zitten een terrasje te doen op één van de ons vertrouwde locaties, genietend van het voorbij cruisende volk. “Moet je die zien, met zijn hondje…”, bijvoorbeeld. Of ietsje verder. Onlangs nog naar Lissewege gereden voor de jaarlijkse beeldententoonstelling. Prachtig, gewoon, dit dorp is onbeschrijfelijk mooi en gezellig.

Ik heb het gevoel dat mijn ‘reset’-knop is ingeduwd na de recente gebeurtenissen.

 

 

 

 

 

Over Thomas Pannenkoek

Ik ben wie ik ben, vraag mij niet waarom.
Dit bericht werd geplaatst in filosofie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

62 reacties op “Reset”

  1. djaktief zegt:

    Klinkt veelbelovend behalve dan die creditcardfraude. Je krijgt toch wel een nieuwe?

    Groetjes,

    Dorothé

  2. Matroos Beek zegt:

    Geniet van de voorpret van de vakantie. Hopelijk komt het snel in orde met de creditcard… niet leuk…

  3. iverhoeven zegt:

    De mooiste zomer in jaren en ik zit in Macau omdat mijn man er moet werken en wij mochten mee. En nu is hier een typhoon waarschuwing… pfff…
    Maar fijn dat jullie kunnen genieten. 😉

  4. Rob Alberts zegt:

    Fijn dat jij weer iets in normale doen komt.

    Bemoedigende groet,

  5. De Fruitberg zegt:

    Nog vijf weken aftellen dan, misschien bestaat daar een gebruiksvriendelijkere app voor dan mijnkaart.be?.

  6. Koen zegt:

    De reset klinkt goed. Was je creditcard gestolen? Hoe kan er iets afgeschreven worden zonder kaart? Of kent iemand de 3 cijfers die je moet invullen bij een online-betaling? Prettige zondag,

    • Het zou niet mogen, Koen. Ik heb altijd de kaart bij mij gehad (op slot, niet in portefeuille), gaf niemand ooit mijn code of gegevens door,…
      Heb wel onlangs een betaling gedaan via booking.com – misschien heeft iemand deze gegevens kunnen ‘vissen’.

  7. beaunino zegt:

    Dat klinkt goed Thomas, nou ja, niet die afboekingen natuurlijk.

    Dergelijke frustraties leven hier in huis bij ‘mijn Duo’. Daar krijg je gewoon altijd een bandje met ‘het is nu erg druk. Probeer het later’. Maakt niet uit wanneer je belt. En op mails antwoorden ze niet. Hoogst irritant zoiets, waar ik op zijn minst toch wel een resetknopje of tien voor nodig heb.

  8. he was die foto ook van Lissewegen? dan rij ik naar daar voor kaas en kunst…
    leuke voorpret gelezen.

  9. bentenge zegt:

    Heeft Brugge een Ring ?

  10. Menck zegt:

    Moge de kwestie ‘kredietkaart’ snel positief afgerond worden.

    Ik was ook aanwezig op de beeldententoonstelling in Lissewege. Je kon me voornamelijk treffen bij de opstelling van mijn buurman (Irenée Duriez – bronzen naaktbeelden).
    Lissewege is inderdaad prachtig. Zeer feeëriek dorpje!

  11. Rebbeltje zegt:

    Genoeg om je op te verheugen weer…
    En op de fiets naar en van je werk heerlijk ff uitwaaien voor begin werken en alles van je afgooien op de terugweg.
    Groetjes en s6 met je creditkaart 😉

  12. joke_dev zegt:

    Dat zou al een beetje goed zijn, alhoewel je nogwel eens zal moeten resetten, valt dan misschien lastger uit. Zie je al in je blote kont op de ring van Brugge 😄. En wie zit er in de struiken te loeren?! Fijn dat je vakantie gepland is… Met twee dingen beleven is zo anders dan alleen, maar goed, geniet er vooral van!

  13. terrebel zegt:

    Had zelf ooit een kredietkaart maar na een soortgelijk akkefietje niet meer. Toen ontdekte ik dat zonder zo’n kaart leven uitstekend mogelijk is. Maar leven zonder ‘resetknop’ niet. Die van mij drukte ik een paar weken geleden in. Soms hoor ik een klik in het interne mechaniek maar echt aanslaan wil het motortje dat mijn verdere leven moet aansturen nog niet helaas.

  14. Samaja zegt:

    In Gent is van de kalmte weinig te werken, want het zijn Gentse Feesten :-). Hopelijk kan het opgelost worden met je credit card. Op zo’n miserie zit echt niemand te wachten. Ongelofelijk dat ze het dan ook nog eens zo klantonvriendelijk maken.

  15. perdebytjie zegt:

    Heerlik om na ’n vakansie uit te sien!

  16. Morgaine zegt:

    Fijn dat de reset knop aan is nu, jammer dat er 1 negatief dingetjes tussen zat, ik las al, geregeld ook, heel erg fijn en nu gewoon genieten van de reset…

    X

  17. peterbake zegt:

    Was eigenlijk wel benieuwd naar het vervolg over de credit card transacties, is alles weer in orde ? En fietsen naar mjin werk, dat lijkt me wel wat !

  18. Wat fijn dat je langzamerhand weer kunt genieten van andere dingen! Blij voor je en voor je lief ook. Lekker je vakantie nog wat uitgebreid, groot gelijk! Balen van die afboekingen. Raar is dst hè als je opeens dat soort dingen op je rekening ziet. Heel vreemd hoe dat mogelijk is ook. Nou maar duimen dat je het geld ook echt terugkrijgt! 👍🏼

    • Ik begrijp echt niet hoe zoiets mogelijk is. Het doet twijfelen aan de veiligheid van zo’n kaart. Ik heb die nooit op zak en geef niemand een code door…

      • Jaren geleden was dat skimmen in de mode. Dan kopieerden ze de kaart en konden hem zo gebruiken blijkbaar. Ik heb het ook ooit gehad. Gewoon terug gehad hoor. Maar daarna gaf ik mijn kaart nooit meer af bv in een restaurant. Dan liep ik mee. Tegenwoordig met die mobiele pinapparaten hoeft dat niet meer. Maar hoe dat bij jou is gegaan? Heel raar…

  19. Hilde zegt:

    Ik kan het me voorstellen dat je na zo een intense periode behoefte hebt aan een reset. Zeker bij zo een langdurige ziekte leef je maanden op de toppen van je tenen. Hopelijk brengt de reset nieuwe rust in het hoofd.

  20. chrissebie zegt:

    Wij zin verleden jaar ook naar Lissewege gereden na het lezen van uw blogje leek me dat wel leuk. en ik dacht zelf een reactie te lezen van jullie in het boek waar je commentaar kon inschrijven, remember? Anyway het was mooi om te zien! Geniet binnenkort maar lekker van de reset, want je kan dat goed gebruiken na zo’n intense periode . Veel plezier alvast!

  21. Flavie zegt:

    Nog even aftellen naar het verlof en dan genieten.
    Het is echt een schande dat zo’n diensten niet gemakkelijker te bereiken zijn… een mains is al in paniek en dan blijft het duren voor iemand je te woord staat. Ik hoop dat jullie al jullie centjes terug krijgen.

    • Er was nog één postje van 67 Euro dat maar bleef/blijft openstaan. Hiervoor belde ik al drie keer, kreeg telkens iemand anders aan de lijn. De laatste beloofde (gisteren) dat het onmiddellijk zou teruggestort worden. “Onder voorbehoud’, zoals al de andere bedragen. Dit betekent dat, als de tegenpartij beweert dat ik toch de uitgaven zou hebben gedaan, ik toch opdraai voor de fraude.

Geef een reactie

